Imamo sve detalje programa festivala Organ Vida koji donosi jezu i leptiriće u trbuhu
Trinaesto izdanje Međunarodnog festivala Organ Vida, koji okuplja suvremene umjetnike u mediju fotografije, nosi naziv: Creeps and Butterflies. Pogledajte o čemu se radi!
Festival Organ Vida otvara se 26. rujna u 20 sati u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Bit će predstavljene četiri izložbe, među kojima je i centralna izložba finalista koji su svojim radovima odgovorili na temu festivala Creeps and Butterflies zadanu od kustosa festivala Barbare Gregov, Lovre Japundžića i Lee Vene.
Deset međunarodnih finalista odabrale su članice međunarodnog žirija kojeg čine kustosice: Nadine Isabelle Henrich, Danaé Panchaud, Ana Škegro i Organ Vida. Na natječaj je pristiglo 300 umjetničkih radova iz cijelog svijeta, a odabrani su radovi umjetnika: Tea Ala-Ruone, Huga Laportea, Clémence Elman, Julie Folly, Valerie Geissbühler, Annemarije Gulbe u suradnji s Annom Ansone i Krišjānis Elviksom, Zhao Qianma, Stacy Kranitz, Marianne Nardini i Mile Soporowske.
ADVERTISEMENT
Izvor: Organ Vida 2024 // Annemarija Gulbe, THIRST
Bogat i atraktivan umjetnički program
Iste večeri, 26. rujna, otvara se i grupna izložba Ties That Bind europske fotografske mreže FUTURES i dvije samostalne izložbe: ID_75 domaćeg umjetnika Ivana Buvinića, dobitnika Nagrade Marina Viculin 2023/2024 te Seasons in Hell suvremene britanske umjetnice Zoe Williams.
Večer otvorenja obilježit će i dva performansa festivalskih finalista – interdisciplinarni umjetnik iz Helsinkija, Teo Ala-Ruona, predstavit će se frenetičnim i emotivno nabijenim nastupom Anabolic Spectacle koji se bavi pitanjem društvene konstrukcije maskuliniteta, dok će umjetnice Annemarija Gulbe, Anna Ansone, Krišjānis Elviks izvesti THIRST, performans u kojem na razigran i autoironičan način istražuju odnos tijela i digitalne slike / imagea u vremenima dominacije društvenih mreža.
Izvor: Organ Vida 2024 // Stacy Kranitz, From the Study on Post Pubescent Manhood
Mikro-pobune i bizarne opsesije
Ovogodišnje izdanje Organa Vida u izložbenom i izvedbenom programu, tematski podnaslovljenom Creeps and Butterflies, krenulo je od ružnoće za koju se čini kako se uvukla u sve pore vizualne kulture: neuredno, sirovo i odbojno polako potiskuje dotjerane i uglađene slike. Čudaci su zauzeli središnje pozicije u pomalo grotesknom no istovremeno i dirljivom činu odbacivanja perfekcionizma, kako u odnosu na tijela, tako i na vizualnu kulturu. Takozvani “Goblin način” pojavio se kao nefiltrirani odgovor na duhovni nihilizam izazvan trenutnim stanjem globalnih zbivanja i svijetom koji propada, čini se mnogo prije nego što smo to očekivali. Umjetnici ovogodišnjeg izdanja bave se tim čudnim neposlušnostima, mikro-pobunama, instinktivnim reakcijama, bizarnim opsesijama koje donose odbojne, ali i fascinantne slike koje istovremeno izazivaju jezu i leptiriće u trbuhu.
Izvor: Organ Vida 2024 // Hugo Laporte, Scopic Distillation
Čudna neposlušnost pod okriljem skulptularne instalacije
Francuski umjetnik, Hugo Laporte, u radu Abstract Pornification pomoću umjetne inteligencije dekonstruira pornografske motive te stvara apstraktne pornografske pejzaže. Pornografska se slika tako iz fetišiziranog foto-objekta pretvara u estetiziranu skulpturalnu instalaciju. Švicarsko-peruanska umjetnica Valerie Geissbühler u svom radu Soft Matter in Interwoven Worlds bavi se povijesnim, kulturološkim i fiktivnim narativima povezanima s krumpirom koji od prehrambene namirnice ovdje poprima karakteristike neobičnog živog bića.
Visoke frekvencije umjetničkih vibracija
Povezanošću okoliša i ljudskog tijela u bavi se švicarska umjetnica Julie Folly u radu High Vibrations Frequencies. Brišući ili zamagljujući granice između vanjskog i unutarnjeg, organskog i anorganskog te ugode i neugode, umjetnica pokazuje da sirovost i senzualnost, baš kao i lijepo i ružno, mogu postojati kao dvije podudarne strane tjelesnog, odnosno gledateljskog užitka. Jednako tako hrvatska umjetnica Marianna Nardini u svom radu Just girlie things – Love Nest prikazuje nerazdvojivost idile i agresije u romantičnim vezama kroz bizaran odnos sa svojim imaginarnim Dečkom, glavicom crvenog kupusa, s kojim skvotira napuštenu kuću u predgrađu Zagreba.
Sve izložbe u MSU Zagreb ostaju otvorene do 3. studenog 2024.
Izvor: Organ Vida 2024 // Zhao Qianm, wawawow
Suvremena fotografija i FUTURES projekt
Grupna izložba Ties That Bind u MSU Zagreb dio je završnog događanja EU projekta FUTURES kojeg je osmislio i kurirao kustoski tim Organa Vida u suradnji s kustosima iz organizacija/institucija Fotograf festivala iz Češke i Ci.CLO iz Portugala. Uz izložbeni program s radovima umjetnika iz europske fotografske mreže FUTURES, održat će se diskurzivni program posvećen suvremenoj fotografiji namijenjen umjetnicima koji su dio FUTURES mreže, fotografske platforme koja od 2017. okuplja međunarodnu fotografsku zajednicu kako bi podržala profesionalni razvoj umjetnika u usponu.
U Zagreb ovom prilikom stiže 20 predstavnika fotografskih institucija te 100 mladih umjetnika, a cjelokupni program odvit će se u Pogonu Jedinstvo i Klubu Močvara.
Izvor: Organ Vida 2024 // Valerie Geissbühler, Soft Matter in Interwoven Worlds
Izvor naslovne fotografije: Organ Vida 2024
ADVERTISEMENT