Pronalazite li i vi utočište u trendu cozy weba?
U posljednje vrijeme svjedoci smo porasta opuštenih i ljudima, korisnicima, orijentiranih kutaka interneta, poznatijih kao “cozy web”.
Trend “cozy web”, osmislilo je stručnjak Venkatesha Raoa. Okreće se jednostavnosti, bliskosti i iskrenosti, suprotstavljajući se senzacionalizmu i clickbaitu.
Što je točno “cozy web”? To je digitalno utočište koje se temelji na nekadašnjem korištenju interneta, kad su se zajednice gradile na blogovima i forumima. U kaotičnom digitalnom svijetu, platforme poput Tumblr-a, WhatsApp grupa, blogova, foruma i podgrupa na stranicama kao što je Reddit, ljudima pružaju utočište od drugih online platformi.
ADVERTISEMENT
Stručnjaci smatraju da je današnji internet pretrpan “digitalnom bukom”, odnosno, dolazi do porasta popularnosti društvenih mreža poput Facebooka, Instagrama i TikTok-a, što rezultira stalnim korištenjem mobilnih uređaja. Umjesto da provodimo vrijeme skrolajući po mobitelu u potrazi za brzom konzumacijom sadržaja, cozy web nudi antidot – vraćanje jednostavnosti i fokusa na bitno. Cozy web označava privatne prostore na internetu gdje oglašivači ne mogu jednostavno privući pažnju.
Tijekom lockdowna, group chat bio je spas od društvene izolacije. Međutim, povratkom normalnog života, on je postao suvišan jer su se ljudi ponovno počeli družiti. No, nije svaki razgovor isti, a mnogi i dalje uživaju u virtualnim druženjima. Kada se život vratio u normalu više nije bilo vremena za uživanje u dugim razgovorima kao što je to bilo tijekom pandemije pa u group chatu sudjelujete kad stignete i želite, bez pritiska.
Izvor: Unsplash
Uz sve mane online svijeta, dr. Joanne Meredith, viša predavačica psihologije na Sveučilištu Wolverhampton i stručnjakinja za komunikaciju na internetu, potvrdila je da ljudi doživljavaju online povezanost izuzetno pozitivnom. Group chat je postao prostor za razgovor o zajedničkim interesima, pružajući ljudima kontrolu i jednostavnost u interakcijama.
WhatsApp je prepoznao važnost grupnih razgovora te je unaprijedio svoje funkcije, povećavajući ograničenje veličine grupe i dodajući određene značajke. U posljednje vrijeme i Generacija Z sve više sudjeluje u zatvorenim grupnim razgovorima i privatnim online zajednicama poput Discorda ili Fediversea, kako piše Digiday. Svi brandovi koji se žele oglašavati morat će pronaći načine kako pristupiti tim zajednicama ili čak izgraditi vlastite.
Izvor: Pexels
ADVERTISEMENT
U 2024. godini korisnici društvenih mreža će sve manje izražavati svoje mišljenje javno, a više će slati postove prijateljima u privatnim razgovorima.
U konačnici, ove promjene u načinu online komunikacije predstavljaju izazov za oglašivače, ali istovremeno otvaraju vrata novim pristupima i strategijama. Marketinške agencije će morati prilagoditi svoje proračune za eksperimentiranje s novim pristupima kako bi došle do privatnih zajednica i ostale relevantne u digitalnom svijetu.
Izvor naslovne fotografije: Pexels