FOTO Biste li vi prepoznali da je riječ o umjetnoj inteligenciji? Ovo je sve veći izazov influencerima
S porastom popularnosti društvenih mreža, sve više influencera koristi svoje objave za promociju različitih brandova i proizvoda.


Dok neki to čine besplatno iz osobnog zadovoljstva, drugi naplaćuju svoje usluge i zarađuju i do nekoliko tisuća eura po objavi.
Međutim, tradicionalni influenceri sada se suočavaju s novim izazovom – virtualnim influencerima, koji im uzimaju dio tržišnog udjela. To su virtualno stvorene ličnosti čije su fotografije generirane pomoću različitih alata za umjetnu inteligenciju ili manipulaciju fotografijama. Iza njihovih profila često stoje agencije ili pojedinci.
Prema riječima suosnivačice agencije The Clueless, Diane Nunez, inspiracija za stvaranje virtualnog influencera došla je nakon što su uočili visoke cijene koje influenceri naplaćuju za objave na društvenim mrežama. “Ostalo je povijest”, istaknula je Nunez za Ars Technicu, opisujući njihovu hiperrealističnu AI kreaciju Aitanu Lopez, koju prati više od dvjesto tisuća ljudi na društvenim mrežama, a za svoje objave naplaćuje oko 1000 dolara.
ADVERTISEMENT
Neki od korisnika Instagrama ni ne shvaćaju da je riječ o umjetnoj inteligenciji pa ostanu začuđeni kada im ostali korisnicni ubiju iluzije s istinom.
Analiza oglasa u koje su bili uključeni neki drugi virtualni influenceri otkrila je da je doseg 11 puta veći, a troškovi do 90 posto manji. “Ne utječe na kupnju kao što bi to učinio ljudski influencer, ali potiče svijest, naklonost i pamćenje robne marke”, zaključila je Becky Owen, direktorica globalnog marketinga i inovacija u Billion Dollar Boyu te bivša voditeljica Metinog tima za kreativne inovacije.

Izvor: Unsplash
Stvaranja agencije The Clueless, među ostalim virtualnim influencerima, također su kritizirana zbog prekomjerne seksualizacije, pri čemu Aitana redovito pozira u donjem rublju. Agencija tvrdi da je seksualizacija “rasprostranjena među stvarnim modelima i influencerima” te da njezine kreacije “samo odražavaju ove uspostavljene prakse, ne odstupajući od trenutnih normi u industriji”.
Mercer (ljudski influencer) tvrdi: “Čini se da su žene u posljednjim godinama uspjele preuzeti neki nadzor, putem OnlyFans-a, putem društvenih medija, uspjele su preuzeti kontrolu nad svojim tijelima i reći ‘muškarci su dugo zarađivali na meni, sada ću zarađivati za sebe’.”
ADVERTISEMENT
“Za brand, oni imaju potpunu kontrolu u usporedbi sa stvarnom osobom koja može donijeti potencijalne kontroverze, vlastite zahtjeve i vlastita mišljenja”, zaključila je Rebecca McGrath, asistenica direktora za medije i tehnologiju u Mintelu.