Što je category management i kako utječe na iskustvo kupaca?
Kad ulazite u trgovinu, proizvodi su složeni na određeni način. Zašto su cijene prikazane upravo kako jesu i što stoji iza psihologije svakog detalja u dućanima, saznajte u nastavku.
Znate li što je category management? S njim se susrećete svakodnevno kada obavljate kupovinu. Taj je pristup osmišljen kako bi trgovcima pomogao optimizirati način na koji prodaju i promoviraju proizvode kupcima. Cilj je povećati prodaju i profitabilnost.
Neki od razloga zašto je upravljanje kategorijama važno u maloprodaji su:
- Zadovoljniji kupci
- Poboljšana prodaja i profitabilnost
- Bolje upravljanje zalihama
- Poboljšani marketing i promocija
Izvor: Pexels
Što je upravljanje kategorijama
Upravljanje kategorijama ključna je strategija koju trgovci koristite kako bi optimizirali način na koji prodaju proizvode i poboljšali iskustvo kupnje za svoje kupce. No, što se dogodi ako je to u praksi loše osmišljeno? To može izgledati ovako:
- Zbunjujuća organizacija proizvoda
Kupcima može biti teško pronaći ono što traže ako proizvodi nisu organizirani na logičan i intuitivan način. Tada dolazi do frustracije kupca i riskira se gubitak prodaje.
- Artikli kojih nema na zalihama
Jeste li se ikad susreli s nedostatkom proizvoda? To se dogodi ako trgovac na malo ne upravlja ispravno svojim zalihama.
- Nedostatak promotivnog fokusa
Može se dogoditi i propuštena prilika za povećanje prodaje. To je vidljivo ako trgovac na malo ne koristi upravljanje kategorijama kako bi identificirao koji su proizvodi najpopularniji kod određenih segmenata kupaca. Na taj način možda neće učinkovito promovirati i plasirati te proizvode.
- Neučinkovite strategije određivanja cijena
Ono što kupce najviše smeta su previsoke cijene. Loše upravljanje kategorijama isto tako može rezultirati tako da trgovci na malo nepravilno određuju cijene proizvoda bilo postavljanjem previsokih ili preniskih cijena.
ADVERTISEMENT
Izvor: Unsplash
Kako odabrati proizvode za maloprodajnu trgovinu
Kad smo pitali stručnjake iz Retail DNA , rekli su nam koje su informacije bitne prilikom odabira asortimana za maloprodajnu trgovinu:
- Koristite dostupne podatke
Nemojte se oslanjati isključivo na vlastite preferencije, već na podatke. Bitno je razumjeti ciljano tržište jer se oslanjamo na preferencije ciljanog tržišta do kojih smo došli na osnovu dostupnih podataka. Oslanjanje na svoje preferencije može dovesti do nerelevantnog asortimana (ako odluke donosi osoba bez iskustva s navedenom kategorijom).
- Uzmite u obzir istraživanje tržišta
Važno je razumjeti potrebe i preferencije vaše ciljane baze kupaca prije odabira proizvoda za prodaju.
- Ne zanemarujte tržišne trendove
Praćenje tržišnih trendova ključno je pri odabiru asortimana. Važno je znati što je popularno i traženo kako bi ostali konkurentni.
- Budite svjesni sezonskih promjena
Prilikom odabira proizvoda uzmite u obzir doba godine i sve relevantne praznike ili događaje.
- Pažljivo razmotrite cijene proizvoda
Pobrinite se da odaberete proizvode s konkurentnom cijenom i one koji su u skladu sa strategijom određivanja cijena vaše trgovine.
- Budite uvijek svjesni što radi konkurencija
Razmotrite što nude druge trgovine u vašem području i kakav je vaš izbor proizvoda u usporedbi. Važno je razumjeti što vaša konkurencija nudi u smislu asortimana kako biste se razlikovali i ponudili nešto jedinstveno.
- Nemojte zanemariti važnost profitnih marži
Iako je važno ponuditi širok raspon proizvoda, također je važno uzeti u obzir profitne marže svakog proizvoda kako bi se osigurao financijski uspjeh poslovanja.
- Efikasno upravljajte zalihama
Važno je dobro razumjeti svoje zalihe i podatke o prodaji kako biste donosili informirane odluke o tome koje proizvode skladištiti i koliko ih skladištiti.
Izvor: Pexels
Organiziranjem proizvoda po kategorijama i korištenjem ciljanih marketinških i promotivnih kampanja, možete povećati prodaju i profitabilnost, istovremeno pružajući besprijekorno i ugodnije iskustvo kupnje za vaše kupce.
Bez obzira upravljate li fizičkom trgovinom ili internetskim tržištem, učinkovito upravljanje kategorijama ključ je uspjeha u današnjem konkurentnom maloprodajnom okruženju, zaključuju iz Retail DNA.
Izvor naslovne fotografije: Pexels
ADVERTISEMENT