Barbara Slade Jagodić: Koliko često trebate pisati blogove?
“Pišite blog 3 puta tjedno”, pročitat ćete na mnogim marketinškim blogovima. No možda ne uvijek. Što ako vam kažem da u početku trebate blogati puno češće, a onda sve manje i manje da biste na kraju i sa samo jednim tekstom u dva tjedna postizali fantastične rezultate?
“Pišete li blog za svoju web stranicu 4-5 puta tjedno, promet bi vam mogao narasti dvostruko, a broj leadova mogao bi se čak triput povećati . Objavljujete li više od 20 puta mjesečno, promet prema web stranici povećava se na čak 4 puta više” – ovo su rezultati testiranja Hubspota, a vama bi moglo odmah odgovoriti na pitanje “koliko često trebamo pisati blog”.
Eksplozija blogova
Pisanje blogova eksplodiralo je posljednjih 15 godina. I zaista, kao da svi blogaju. Idite na desetak random web stranica i uočit ćete da većina ima kategoriju “blog.”
No kad pažljivo pogledate, uočit ćete i da su neki posljednji put blog objavili prije 2 godine, neki prije 2 mjeseca. Ima dosta firmi kod kojih se bloganje zaustavilo nakon pisanja inicijalnih 3-4 bloga, kad su odradili i tu kvačicu “imamo blog”, on je za njih bio spavajuća stavka.
Jako puno tvrtki ipak će redovito blogati, pisati na desetke i stotine članaka tijekom godina, od čega će dobivati određeni dio prometa, ali onda će se umoriti. Prestat će imati ideja što više pisati. Možda će se osoba zadužena za pisanje prebaciti raditi nešto drugo unutar tvrtke, a njezin zadatak neće nitko preuzeti. Možda i hoće, pa će opet objavljivati blogove na način da polazi od svoje pretpostavke što bi ljudi mogli čitati.
ADVERTISEMENT
Izvor: Unsplash
Pametnije pisanje blogova
No postoji “pametniji” način pisanja. Pametniji u ovom slučaju znači ciljaniji, proračunatiji, dugovječniji.
Jeste li nekad nešto tražili na Googleu pa ste naišli na odličan članak koji nije napisan danas ili jučer, već je star nekoliko mjeseci, možda čak nekoliko godina? I dalje je relevantan, iscrpan, koristan. To je SEO optimiziran blog.
Količina blogova ovisi o nizu faktora: koji ste tip biznisa, ciljate li B2B ili B2C posjetitelje, koji je cilj vašeg sadržaja, koje informacije i na koji način traži vaša potencijalna publika, s koliko resursa za pisanje raspolažete.
Kao prvo, ne trebaju svi blogove
Zašto bi web stranica restorana imala blogove? Bolje će profitirati od PR tekstova i recenzija nego od blogova na vlastitom webu.
Kao drugo, mnogi trebaju puno različitih blogova.
Prije pisanja, treba razmisliti koji je cilj sadržaja kojeg pišete? Inicijalni brending na social kanalima? Prodaja? Promet s tražilica? O tome ovisi odluka pišemo li kreativan, prodajni blog, ili pišemo li dugovječni koristan blog.
Izvor: Unsplash
Pisanje SEO sadržaja
Pisanje sadržaja na SEO način odnosi se na ovo drugo, a jedan je od najboljih načina da povećate promet prema web stranicama. Zašto? Jer vas na Googleu vjerojatno upravo sad netko traži, samo vas ne može naći.
Možda ne traži vašu firmu pod njezinim nazivom, ali traži usluge koje vi nudite, proizvode koje vi prodajete, samo na neki indirektan način.
Možda traže “kako zaraditi na youtubeu” ili “kako smanjiti trbuh”. Dobro bi bilo da vas pronađu kad traže nešto korisno za sebe. Kliknut će, pročitati blog, a onda možda otkriju da nudite neku uslugu koja je njima korisna. Kao što ja nudim edukacije iz Content marketinga i online zarade.
Izvor: Barbara Slade Jagodić
A što ako imate news portale?
Pišete li svakodnevno vijesti koje nemaju SEO potencijal, u povećanju prometa pomoći će vam tzv. evergreen tekstovi koji će vam kontinuirano i “pasivno” privlačiti ogroman broj posjetitelja s Googlea. Svakodnevno pisanje vijesti posao je koji iscrpljuje, a kako paralelno na desetke drugih portala pišu istu vijest, ne možete dobiti neku ludu prednost. Stoga je SEO pisanje evergreen sadržaja ona prevaga koja će vam donijeti prednost u ostvarenju prometa. A portali zarađuju više od oglasa što više prometa ostvaruju.
Da biste znali napisati dobar evergreen sadržaj, trebate znati što točno ljudi pretražuju i na koji način, odnosno koja im je namjera pretrage.
Nije dobro ni fokusirati se na jednu riječ. Uzmimo za primjer “pelene”.
Što traže ljudi koji traže pelene? Ako ste prvo pomislili na dječje pelene, moglo bi vas iznenaditi da se pelene za inkontinenciju, ali i za pse i mačke traže u izrazito velikom broju. Možda se ne biste sjetili ni svih izraza, ali i pitanja koje guglaju vaši potencijalni kupci.
Da ne tapkate u mraku i da ne pretpostavljajte, tu su SEO alati koji nam govore koliko puta mjesečno u prosjeku ljudi s određenog tržišta nešto traže.
Izvor: Barbara Slade Jagodić
“Kako staviti pelene za odrasle” svakog mjeseca pretražuje 40 ljudi u Hrvatskoj. To je na razini godine 480 ljudi. I to je sadržaj kojeg ne morate pisati uvijek iznova jer će on vrijediti i za narednih nekoliko godina, sve dok ne promijenite eventualno način na koji se stavljaju pelene koje nudite.
Tko bi mogao profitirati od tog bloga? Oni koji proizvode pelene, oni koji prodaju pelene, ali i domovi za skrb starijih osoba koji bi htjeli privući pažnju na sebe.
I dalje ne znate koliko često trebate pisati blog?
Znam, u početku vam to zaista nitko ne može baš točno odrediti, pa čak ni ljudi koji se time profesionalno bave. No ono što znam svakako jest da vidim ogroman napredak u prometu kod firmi koje prve dvije godine objavljuju sadržaj svakim radnim danom (dakle 5x tjedno, 20x mjesečno), od čega je barem 70% sadržaja SEO optimizirano.
Dakle, ako krećete s bloganjem, neka vam 70% sadržaja u startu bude SEO usmjereno, a 30% sadržaja neka bude usmjereno na privlačenje publike i prodaju – dakle kreativno.
SEO pisanje nije komplicirano, no treba ga znati raditi. Osnove možete naučiti kroz nekoliko sati, a dugoročno će vam biti korisno.
Imate li dovoljno financijskih resursa da zaposlite osobu koja će isključivo pisati blogove, najisplativije će vam biti da ta osoba nauči SEO pisanje. Ili ga naučite vi sami.
Edukacija iz SEO pisanja održava se 20. travnja, a stignete se još prijaviti.
Izvor naslovne fotografije: Pexels
ADVERTISEMENT