Maloljetnici kao dobar izvor zarade: Zabrinjavajući podaci otkrivaju mračnu i opasnu stranu interneta
Maloljetni korisnici, uključujući i one ispod dobnog praga od 12 godina koji u teoriji ne bi trebali biti na društvenim mrežama, igraju ključnu ulogu u financijskom uspjehu tih platformi.
Istraživanje provedeno na Harvardu analiziralo je poslovanje Facebooka, Instagrama, TikToka, Snapchata, platforme X i YouTubea prošle godine u SAD-u, otkrivajući značajne prihode ostvarene od maloljetnih korisnika.
Znanstvenici su stvorili simulacijski model koji je koristio podatke o broju maloljetnih korisnika (prema Common Sense Media i Pew Research), prihodima (prema eMarketeru) te vremenu koje djeca provode na tim društvenim mrežama (prema podacima aplikacije za roditeljski nadzor Qustodio). Prema dobivenim podacima, društvene mreže su samo u SAD-u od korisnika mlađih od 17 godina prikupile prihode veće od 11 milijardi dolara. Gotovo 20% tih prihoda (2,1 milijardu dolara) dolazi od korisnika koji su mlađi od 12 godina, piše AP News.
Izvor: Pixabay
ADVERTISEMENT
Posebno je zanimljivo i zabrinjavajuće da Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, generiraju između 30% i 40% ukupnih prihoda od oglašavanja putem prikaza oglasa maloljetnicima. Instagram dominira po visini prihoda od maloljetnih korisnika, zarađujući više od 4 milijarde dolara, što je više od dvostruko u odnosu na YouTube i TikTok. Također, treba istaknuti da YouTube ostvaruje najveće prihode od djece mlađe od 12 godina, gotovo milijardu dolara.
Ove prve konkretnije brojke pružaju uvid u to koliko značajnu financijsku ulogu maloljetni korisnici imaju za velike tehnološke kompanije, odnosno društvene mreže. Iako je utvrđeno da pretjerano korištenje tih platformi povećava rizik od depresije, anksioznosti, poremećaja prehrane i drugih problema među mladima, istraživanja ukazuju na značajan financijski interes kompanija u održavanju njihovog angažmana.
Izvor: Pexels
Kako bi smanjili negativan utjecaj društvenih mreža na mlade korisnike, zakonodavci Europske unije donijeli su regulativu zbog koje je Meta odlučila pauzirati s prikazom oglasa korisnicima Facebooka i Instagrama mlađim od 18 godina na tom području.
Izvor naslovne fotografije: Unsplash
ADVERTISEMENT