Instagram algoritmi i kako ih iskoristiti u svoju korist
Taman ste pohvatali sve novosti i skužili sve vezano za Instagram i onda odjednom engagement padne i postanete nevidljivi. Ako vam je ovo poznato, pripremili smo sve što trebate znati o tome kako iskoristiti algoritme u svoju korist.
Prije nego krenemo istraživati i definirati sve što trebate znati vezano za Instagram algoritme, ajmo ga i definirati. Najjednostavnije rečeno, Instagram algoritam je je sustav u vlasništvu Instagrama koji odabire koje će objave korisnicima prikazati u njihovom feedu ili na drugim dijelovima platforme poput Explore stranice.
Što je točno Instagram algoritam?
Kao što je rekao profesor Jory Denny , algoritam je “niz uputa koje govore računalu kako transformirati skup činjenica o svijetu u korisne informacije”.
Znajući ovo, možemo zaključiti da Instagram algoritmi predstavljaju složeni sustav koji određuje koje će se objave prikazivati korisnicima u njihovim feedovima i search karticama. On se sastoji od niza uputa koje pretvaraju tip sadržaja koji vas zanima. Glavni cilj ovog algoritma je zadržati vas na Instagram platformi, pa vam stoga prikazuje sadržaj sličan onom za koji ste već pokazali interes.
ADVERTISEMENT
Izvor: Unsplash
Glavni faktori koje Instagram algoritmi uzimaju u obzir uključuju:
- Interakcija – koliko često korisnik komunicira s vašim sadržajem putem lajkova, komentara, dijeljenja i spremanja.
- Vrijeme provedeno na sadržaju – koliko vremena korisnik provodi gledajući vašu objavu, priču ili video.
- Bliskost – koliko često komunicirate s određenim korisnikom putem poruka, oznaka ili komentara.
- Svježina sadržaja – noviji postovi imaju veći prioritet u prikazivanju.
- Vrsta sadržaja – tip sadržaja (fotografija, video, carousel) i kako korisnici reagiraju na njega.
Instagram ovim faktorima daje različite težine, koje zatim koristi za predviđanje na temelju toga hoće li vam se nešto svidjeti. Svaki dio instagram aplikacije — Feed, Stories, Reels i Explore — ima vlastiti algoritam za nuđenje sadržaja budući da svi ti odjeljci imaju (donekle) različite svrhe.
Izvor: Pexels
Instagram Explore stranica
Explore stranica na Instagramu vaša je ulaznica za otkrivanje novog sadržaja i korisnika izvan vašeg uobičajenog kruga. Dok su vaš Feed i Priče obično ispunjeni objavama ljudi koje pratite i sponzoriranim sadržajem, Explore stranica se sastoji od fotografija i reels videozapisa sa računima koje možda niste upoznati. Instagram potiče istraživanje prikazujući sadržaj u vizualno privlačnom formatu mreže koji poziva na beskrajno listanje.
Algoritam iza Feeda i Priča uzima u obzir različite značajke kako bi personalizirao vaše iskustvo, uključujući vaše prethodne aktivnosti s sadržajem i kreatorima, kao i vašu ukupnu aktivnost na platformi. S druge strane, Explore kartica ima za cilj pružiti širi pregled sadržaja, prilagođavajući preporuke na temelju vaše prethodne interakcije. Primjerice, ako često gledate sadržaj modne kombinacije vjerojatno ćete vidjeti više takvog žanra u svom Explore feedu.
Što se tiče Reelsa, algoritam postiže ravnotežu između vašeg uobičajenog feeda i Explore kartice. Cilj mu je zadržati vašu pažnju tijekom cijelog trajanja videa prikazujući mješavinu sadržaja s računa koje pratite i novog, relevantnog sadržaja.
Izvor: Pexels
Zadnje promjene u Instagram algoritmima
Posljednje promjene na Instagramu donose značajne izmjene u algoritmu preporuke sadržaja, što bi moglo biti ključno za buduće prikazivanje korisničkih feedova i istraživačkih kartica. Umjesto naglaska na profilima koji pasivno prenose tuđi sadržaj, Instagram se sada fokusira na promicanje originalnog sadržaja. To znači da će profili koji aktivno stvaraju vlastiti sadržaj imati prednost u preporukama, dok će “agregatori sadržaja” biti potisnuti.
Da biste iskoristili ove promjene u svoju korist, preporučuje se stvaranje originalnog i autentičnog sadržaja. Također, Instagram planira izvršiti reviziju profila koji redovito prenose tuđe sadržaje, smatrajući ih agregatorima, a ne aktivnim kreatorima.
Osim toga, Instagram će se truditi identificirati originalne tvorce sadržaja te im dati prioritet u odnosu na kopije koje su prenijeli drugi korisnici. Ove promjene mogu potaknuti kreatore sadržaja da više investiraju u stvaranje originalnih i jedinstvenih objava, čime bi s vremenom imali veće koristi od novih pravila.
Također, Instagram planira izmjene u algoritmu za Reels, s ciljem poticanja veće angažiranosti i širenja sadržaja s manjim brojem pratitelja. Ova promjena bi trebala omogućiti veću vidljivost korisnicima koji stvaraju kvalitetan sadržaj, neovisno o veličini njihovog pratiteljskog broja.
Ove promjene, koje će postupno početi primjenjivati tijekom sljedećih mjeseci, mogu značajno utjecati na iskustvo korisnika na Instagramu, ali i priliku za kreatore sadržaja da se istaknu i dopru do nove publike.
Izvor: Unsplash
Kako iskoristiti Instagram algoritme u svoju korist?
Kako bi maksimizirali svoj doseg i angažman na Instagramu, evo nekoliko strategija koje možete primijeniti:
- Kreirajte kvalitetan i relevantan sadržaj, a to znači da se fokusirate na stvaranje sadržaja koji je relevantan za vašu ciljanu publiku. Koristite fotografije i videozapise koje su u skladu brenda, i budite maksimalno autentični i dosljedni u svom pristupu.
- Angažirajte svoju publiku, potaknite je na interakciju s vašim sadržajem putem pitanja, anketa, izazova vlastitim primjerom, natjecanja. Više interakcije znači bolje rangiranje u algoritmu.
- Koristite hashtagove i ključne riječi, ali relevantne hashtagove i ključne riječi kako bi pomogli vašem sadržaju da dosegne širu publiku. Istražite popularne hashtagove u vašoj niši i koristite ih strateški.
- Objavljujte redovito i u pravo vrijeme – na Instagramu možete vidjeti kada je vaša publika najaktivna (u insights), dosljednost je ključna, isto koliko i teme koje su popularne u tvojoj zajednici. Redovito objavljivanje sadržaja koji pomaže, inspirira, educira tvoju publiku u vrijeme kada je vaša zajednica najaktivnija može značajno povećati doseg profila.
- Iskoristite sve formate sadržaja – testirajte koji sadržaj najbolje prolazi kod vaše zajednice kombinirajući različite formate poput fotografija, videozapisa, carousela, reelsa i priča. Na taj način zadržat ćete interes publike i povećati angažman.
- Pratite analitiku – redovito pratite Instagram Insights kako biste razumjeli što funkcionira, a što ne. Analizirajte koje vrste sadržaja imaju najviše interakcija i prilagodite svoju strategiju prema tim podacima.
- Suradnje i partnerstva s drugim brendovima može pomoći u proširenju vašeg dosega i privlačenju nove publike.
Izvor: Unsplash
Korištenjem ovih strategija možete bolje razumjeti i iskoristiti Instagram algoritme u svoju korist, čime ćete povećati vidljivost, doseg i angažman na vašem profilu.
U najnovijim ažuriranjima, Instagram omogućuje korisnicima veću kontrolu nad sadržajem koji vide, posebno na njihovim stranicama za istraživanje. Zahvaljujući ovom unaprijeđenju na strani korisnika platforme i sadržaju koji je kreiran posebno za vašu ciljanu publiku, Instagramov algoritam će moći staviti vaš sadržaj pred ljude koji će se vjerojatno najviše angažirati s njime.
Izvor naslovne fotografije: Unsplash
ADVERTISEMENT