Znate li što je “unexpected red” teorija?
TikTokom već neko vrijeme kola viralni video čija kreatorica tvrdi da crvena boja može itekako promijeniti izgled interijera. O čemu je točno riječ u ovoj teoriji o crvenoj boji?
Ukratko – dajte prostoru dašak crvene boje i sve će biti bolje (rima je bila unintentional, kunem se!).
Moram priznati da sam na TikToku u zadnje vrijeme naišla na sto i jednu teoriju (malo je reći da ih je sto bilo suludo, ali algoritam me tek upoznaje so I’ll let it slide), ali jedna mi je baš zapela za oko.
Zašto? Vjerojatno jer sam se malo pronašla u njoj i zbog te teorije se sada mogu hvaliti da uređujem svoj stan po najnovijoj modi (iako, u stvarnosti, nisam pojma imala i slučajno se dogodilo da naslijedim vintage crvenu lampu od vlasnika stana u kojem sam živjela do nedavno). Ali krenimo redom.
ADVERTISEMENT
Što je unexpected red theory?
Sve je krenulo iz Brooklyna i dizajnerice interijera Taylor Migliazzo Simon koja je na TikToku predstavila svoju neočekivanu crvenu teoriju (u nedostatku kreativnijeg prijevoda) i neočekivano – teorija nam se jako svidjela. I ne samo nama, već i milijunima drugih ljudi koji su njezin TikTok video učinili viralnim.
Teorija je, zapravo, vrlo jednostavna. Potrebno je samo u dizajn interijera ubaciti dašak crvene boje. Bilo da se radi o okviru za slike u dnevnom boravku, crvenoj stolici u blagavaonici ili crvenoj posteljini u spavaćoj sobi. Primjera je mnogo, a rezultati stvarno oduševljavaju.
“Dodajte bilo što crveno, bilo da je to manji ili neki veći detalj, u prostoriju gdje uopće ne paše i automatski će izgledati bolje” bile su riječi dizajnerice iz Williamsburga kojima je započela svoj popularni video. Duhovito je dodala kako bi crvena, da se pita nju, trebala postati neutralna boja – jer svugdje se uklapa!
@intayriors UNEXPECTED RED THEORY #unexpectedredtheory #greenscreen ♬ original sound - Taylor Simon
Taylor je izjavila kako se ideja pojavila dok je scrollala Pinterestom (iskreno, mjesto vječne inspiracije za sve) i tražila stanove za najam.
Zašto baš crvena boja, zašto ne unexpected blue ili green?
“Ima nešto u toj crvenoj boji, budi toliko različitih emocija, pozitivnih i negativnih, ali uhvati ti pažnju svaki put” rekla je Taylor kada su u intervjuu pitali zašto baš crvena boja.
Isprobala je Taylor isti trend i s drugim bojama, ali nije to to – crvena je pobjednica.
Vlasnica trgovine Big Night u New Yorku, Katherine Lewis, išla je toliko daleko te izjavila da crvena stvara ovisnost pa je i sama postala vjerni pobornik crvenog ruža nakon što ga je isprobala prvi put, a također je koristila crvenu i kod uređenja svoje trgovine. Katherine je dakle primjer žene koja se i u modi i u dizajnu vodi unexpected red teorijom.
Crvena boja je energična, donosi sa sobom dašak entuzijazma i potiče stvaranje dopamina u organizmu (evo i dokaz, da ne bi bilo da bacamo znanstvene činjenice iz rukava) koji sa sobom nosi osjećaj sreće, uzbuđenja i motivacije. Naravno potrebno je obratiti pozornost na nijansu koju koristite. Tako primjerice crvena boja može u prostor unijeti toplinu (svjetlije nijanse), ali i dramu (tamnije nijanse) – opet, ako pitate nas, zanimljiva kombinacija. Svima treba malo topline, ali i drame u životu.
Još jedan instant TikTok trend ili ipak bezvremenski dizajnerski (crveni) biser?
Složit ćete se da trendovi danas rastu kao gljive poslije kiše (na steroidima) i da ono što je danas hit trend i krasi naslovnice raznih portala, već sutra može otići u zaborav. Ne bi baš bilo zgodno da krenete u redizajn cijele kuće i interijera i vodite se instant trendom koji za par mjeseci više nikome neće imati smisla (pa ni vama).
Isto tako, način na koji uredite svoj dom, a neki način je refleksija vas samih i vašeg karaktera, način da pokažete svoj osobni stil i izrazite se – slično kao i moda. Zato smatramo da si ponekad možemo (čak i trebamo) dopustiti i neki “bold” trenutak i iskočiti iz kutije.
“Detalji u boji uvijek podignu neutralne interijere, ali ne treba slijepo pratiti svaki trend. Moj savjet je da za detalje kojima želite obogatiti prostor birate jastučnice, slike, rasvjetu ili pomoćni stolić, a ne pločice ili ugradbene elemente koje je kasnije teško zamijeniti”, savjetovala nam je mlada zagrebačka arhitektica i dizajnerica interijera poznatih hotela Karla Lojen.
Baš kao što je i Karla izjavila, nemojte ići u ekstreme i bojati zidove u crveno, ali možda da probate dodati svijetu malo crvene, čak i tamo gdje mislite da joj nije mjesto (i pratiti razinu dopamina u tijelu).
Izvor naslovnice: Ikea
ADVERTISEMENT