Zašto je lakše i jednostavnije objavljivati sadržaj na privatnom profilu nego na poslovnom?
Društvene mreže su postavile sasvim nove okvire za marketinške strategije i postale ključan dio naše svakodnevnice. Bilo da se radi o Facebooku, Instagramu, X-u, LinkedInu ili nekoj drugoj platformi, svakodnevno dijelimo trenutke, misli i ideje sa svojim online prijateljima i pratiteljima.
Postoji značajna razlika između objavljivanja na privatnom i poslovnom profilu. Dok privatni profil predstavlja opušteno okruženje za dijeljenje osobnih sadržaja, poslovni profil zahtijeva mnogo veću pažnju i strategiju. Zašto je tomu tako?
Evo pet glavnih razloga zbog kojih je objavljivanje na privatnom profilu lakše i jednostavnije.
ADVERTISEMENT
Izvor: Pexels
Manje pritiska i očekivanja
Na privatnom profilu, tvoja publika su uglavnom prijatelji i obitelj koji te već poznaju i podržavaju. Nema pritiska da sadržaj bude savršen ili da privuče veliki broj lajkova i komentara, kao što je to slučaj na poslovnom profilu, gdje se od tebe (najčešće ti sama) očekuje profesionalizam i visoka kvaliteta objava. Ovaj opušteniji pristup omogućava ti da se osjećaš slobodnije i manje stresno dok dijeliš sadržaj.
Što ako bi tu lakoću objavljivanja i kreiranja sadržaja mogla postići i na poslovnom profilu?
Evo prijedloga kako to testirati:
- Uzmi mjesec dana “odmora” od privatnog profila i fokusiraj se samo na poslovni.
- Koristi poslovni profil na način na koji koristiš privatni—s opuštenošću i slobodom.
- Nakon mjesec dana, pregledaj analitiku, doseg, pitanja u DM-ima i nove ljude koje si privukla.
- Procijeni je li vrijeme koje ulažeš u društvene mreže za privatne i poslovne profile bolje investirati samo u poslovne, a privatne koristiti kao dodatak.
Nadam se da te nisam zbunila.
Izvor: Pexels
Veća sloboda izražavanja
Privatni profil omogućuje veću slobodu izražavanja i isprobavanje različitih sadržaja. Možeš dijeliti osobne misli, hobije, svakodnevne trenutke i humor bez brige o tome hoće li se uklopiti u imidž brenda. Međutim, sve te aktivnosti zapravo čine dijelove brenda i doprinose njegovom stvaranju.
Na poslovnom profilu, očekuješ od sebe kreiranje sadržaja usklađenog s ciljevima i glasom brenda, što može ograničiti tvoju kreativnost i spontanost. Zamislite da u okviru svog brenda kreiraš sadržaj potpuno slobodno i nenametljivo. Da imaš tu lakoću i spontanost i pri pripremi lansiranje, predstavljanju novih ponuda ili proizvoda.
Ako se pitaš je li to moguće, odgovor je da. Samo kreni dosljedno s malim koracima – počni stvarati sadržaj koji ti je najzanimljiviji i najjednostavniji za kreiranje. Kada radiš nešto što ti je jednostavno i intuitivno, sloboda će doći sama.
Izvor: Pexels
Manje strategije i planiranja
Objavljivanje na privatnom profilu obično ne zahtijeva detaljno planiranje i strategiju. Osjećaš slobodu da spontano dijeliš fotografije, videe ili statuse. S druge strane, poslovni profili često zahtijevaju unaprijed osmišljenu strategiju, kalendar objava i analizu tržišta kako bi se postigli poslovni ciljevi. Ovaj dodatni sloj planiranja može biti vremenski intenzivan i stresan.
Na tu temu, važno je imati na umu da strategija je samo postavljanje koraka koji će te dovesti do cilja, a to je kreiranje sadržaja u skladu s tobom i tvojim poslovnim profilom. To znači da bi bilo idealno kada bi globalno planirala koje ćeš ponude više komunicirati u kojem periodu, te prema tome prilagoditi broj objava, strukturu teksta i ako ti je lakše, vizuale za objave.
Ova priprema može smanjiti nelagodu koju osjećaš kada se probudiš i sjetiš da danas trebaš nešto objaviti. Ako unaprijed znaš o čemu ćeš pričati ovaj mjesec ili tjedan kroz objave i storije, bit ćeš bolje pripremljena i manje ćeš osjećati pritisak, bit ćeš i motiviranija za kreiranje sadržaja.
Izvor: Pexels
Izbjegavanje negativnih komentara i kritika
Privatni profil obično privlači manje negativnih komentara i kritika. Prijatelji i obitelj često su podržavajući i pozitivni. S druge strane, na poslovnom profilu, objave su izložene široj javnosti i mogu privući kritike ili negativne komentare koji mogu utjecati na reputaciju brenda i zahtijevati pažljivo upravljanje. Ovo može biti prilično izazovno i emocionalno iscrpljujuće.
Pritisak da ne objavljujemo ništa na poslovnom profilu iz straha da nismo dovoljno dobri, da nemamo dovoljno iskustva ili iz osjećaja poput “Tko sam ja da to pričam ljudima?” ili “To je već netko rekao” često su izgovori koje naš um smišlja kako bi odgodio izlaganje na nešto novo i drugačije.
Jedini način da postanemo otporni na komentare i emocije koje se javljaju pri testiranju nečega novog je da poduzmemo akcije i suočimo sa neugodnim situacijama. Kroz takvo iskustvo stječemo vještine, postajemo iskusniji i samopouzdaniji.
Izvor: Pexels
Jednostavnija interakcija s publikom
Interakcija s publikom na privatnom profilu je jednostavnija i osobnija. Poznajete svoje pratitelje i lako možete komunicirati s njima. S druge strane, na poslovnom profilu interakcija treba biti profesionalna i pažljivo vođena, uz jasno definirane rokove za odgovore.
Danas je sve češće da su poruke automatizirane, no ako ste na početku i želite zadržati prisnost s publikom, odvojite određene dane i sate za komunikaciju i obavijestite svoju publiku o tome. Na primjer, možete na storijima napisati: “Danas sam online od 13h do 15h. Tijekom tog perioda možete mi postaviti pitanja u DM-u i dobiti odgovor odmah.” Ova praksa omogućava vam da održite osobni kontakt s publikom i istovremeno upravljate svojim vremenom.
Dok društvene mreže pružaju nevjerojatne mogućnosti za povezivanje i dijeljenje sadržaja, razlika između privatnog i poslovnog profila je jasna. Privatni profili omogućuju opuštenost, slobodu izražavanja i manje pritiska, što čini objavljivanje lakšim i jednostavnijim. S druge strane, poslovni profili zahtijevaju pažljivo planiranje, dosljednost i profesionalizam.
Iako su oba profila važna na svoj način, razumijevanje ovih razlika može nam pomoći da bolje upravljamo našim online prisustvom i učinkovito koristimo društvene mreže za postizanje naših osobnih i profesionalnih ciljeva.
Izvor naslovne fotografije: Pexels
ADVERTISEMENT