“Sexy” ti je ova preza… Ups! Pametna ti je prezentacija
Kako postići vizualno ugodan dojam prezentacije te prenijeti snažnu i jasnu poruku?
Vrijeme je za izradu prezentacije. Imaš cijelu večer. Nađeš “sexy template”. Ma stigneš ti to. Ubaciš tekstove, naslove, fotke… “Uh, nešto je zatrpan ovaj slajd, nije li?”, “Je li ova fotografija stvarno toliko pikselizirana ?”, “Imam li previše teksta?”, “Što da stavim na naslovnu?”, “Pa već je prošlo četiri sata, a preza ne izgleda dobro. Što da radim?”
Ovo su neke od “please send help” situacija jer korištenje predloška ne garantira da će preza ispasti super na kraju.
Izrada vizualno privlačne prezentacije može biti izazov. Vizualno skladna prezentacija zahtijeva vještine dizajniranja i razmišljanje unaprijed vezano za organizaciju sadržaja. Obrati pozornost na detalje. Dosljedno korišteni fontovi, pozicije fotki, biranje boja i ostalo ti ne mora zadati glavobolju. Čitaj do kraja i saznaj kako složiti idealnu prezentaciju.
U ovom članku pišem o vizualnom dojmu i korisnim točkama za izradu vizualno skladne prezentacije. Vjerujem da je za postizanje toga bitno postaviti dobre temelje. Osim što na taj način možeš brže složiti prezentaciju, ta špranca može biti prilagodljiva i nadograđivana kasnije za neki drugi put. Po mom iskustvu, ovo su neki od univerzalnih koraka koji mogu pomoći u dosljednosti i ugodnom izgledu prezentacije, bez obzira na njenu temu.
ADVERTISEMENT
Planiranje
Prije kreiranja prezentacije jasno definiraj cilj i poruku koju želiš prenijeti ljudima koji će pratiti tvoj govor. Razmisli o tome što želiš postići, tko ti je publika i kojih poruka želiš da se sjećaju. Postoje ljudi kojima brzo dosade stvari pa se pobrini da preneseš najvažniju poruku.
Na početku napravi kostur i redoslijed sadržaja vezano za tvoju temu (uvod, ciljevi, glavne točke, zaključak i sl.). Pomaže da si sve zapišeš na papir.
Za samu strukturu preze u biznisu preporučam 10-20-30 pravilo Guyja Kawasakija. To možeš pogledati ovdje:
Postavljanje izgleda slajdova
Postoje predlošci koje možemo izmijeniti, te nije loše koristiti gotove ako nemaš vremena, primjerice Google slides i sl.
No, ako želiš nešto posebno, treba se potruditi. To se radi ovako:
Ukoliko gradiš svoj brend razmisli da ideš svojim putem tako da zaobiđeš postojeće predloške i istakneš svoj stil i vrijednosti (znam, zvuči apstraktno – ako se ne snalaziš, svakako se obrati stručnjaku).
Prvi korak: Stvori nekoliko osnovnih slajdova koji će ti pomoći u organizaciji sadržaja (npr., naslovni slajd, tekstualni slajd, slajd sa slikama itd.).
Drugi korak: Postavi margine kako bi postigla da su elementi na slajdovima poravnati. Daj im prostora da dišu. Ne zaboravi koristiti iste međuprostore između elemenata na svakom slajdu tako da budu uredni. Ukoliko imaš puno sadržaja koji ne stanu na desetak slajdova – možeš ga vizualno posložiti na način da sadržaj sortiraš u podkategorije tako da se istakne gdje što pripada. Recimo da na taj način transformiraš kaos u red…
Izvor: Unsplash
Jasna i dosljedna upotreba tipografije
Muke po odabiru fontova – ajmo ne ići u one ukrasne. Bilo bi super kad bi koristila čitljive i profesionalne fontove koji su pogodni za prezentaciju i kad bi napravila hijerarhiju veličina fontova za naslove, podnaslove i tijelo teksta.
Arial, Calibri, Helvetica i Times New Roman neki su od izlizanih izbora, koje po mom dizajnerskom mišljenju možeš zaboraviti (ukoliko nemaš striktno predefinirane fontove). Možeš koristiti neke druge kvalitetne i besplatne Google Fonts fontove. Uzmi u obzir da bi trebalo provjeriti imaju li fontovi hrvatske dijakritičke znakove.
Ovo vrijedi za cijelu prezu: Izaberi dva različita i čitljiva fonta po mogućnosti iz iste ili maksimalno dvije font familije kako bi jedan postavila za naslove, drugi za podnaslove i treći za tijelo teksta. Postavi standardne veličine tih pisama za svoju prezu. Zaboravi sitnu veličinu slova i gomilanje teksta na slajdovima. Želimo biti kratki i jasni.
Kvaliteta fotografija, grafika i njihova upotreba
Upotreba fotki treba podupirati tvoju poruku te biti u skladu s temom preze. Dogodi se da je neka fotka pikselizirana i bode u oči. Zamijeni ju i izbjegavaj nepravilno razvučene fotografije preko cijelog slajda jer “to boli”. Pronađi besplatne visokokvalitetne fotografije na platformama koje nude fotografije visoke rezolucije.
Bilo bi idealno ako bi koristila konzistentan stil obrade fotografija kroz cijelu prezentaciju (recimo crno-bijele ili samo u boji). Pritom, pripazi na autorska prava i koristi samo fotke za koje imaš dozvolu ili prava na korištenje. Kako bi raspored fotki bio baš kako spada – namjesti određenu veličinu i određeni položaj tih fotografija na slajdovima tako da izgledaju ujednačeno (u prijevodu – izbjegavaj neporavnate fotke). Ako koristiš grafike ili grafove bilo bi odlično kad bi definirala njihov izgled (plošni ili 3D) i boje koje će se koristiti. Na taj način postižeš dosljednost i usklađen izgled elemenata.
Izvor: Unsplash
ADVERTISEMENT
Manje je više
Kako brzo postići da preza izgleda dizajnirano? Ako ciljaš na minimalizam – zaboravi na ukrašavanje, okvire, linije, uzorke, bogate gradiente. Drži se kratkih i jasnih odlomaka ili točaka i izbjegavaj prepunjavanje slajda tekstom. Uz dobar i dosljedan raspored elemenata na slajdovima tvoja će preza izgledati bolje i nećeš morati gubiti vrijeme na uređivanje već posloženog.
Boje i pozadina slajdova
Razmisli o biranju oku ugodnih boja u skladu s temom jer su boje važne za dojam cijelokupne preze. Biraj određene boje koje psihološki ugodno utječu na promatrača (ili su već postavljene za brend). Trebale bi imati konzistentnu upotrebu na slajdovima te u prikladnom momentu možeš staviti pregradni slajd drugačije boje da razbiješ moguću dosadu ili razdijeliš tematiku.
Jako je bitan kontrast između pozadine i teksta (tamna pozadina – svjetlija slova i obrnuto). Jednobojne pozadine koje ne odvlače previše pažnje s glavnog sadržaja kao recimo bijela ili tamnija pozadina obično djeluju dobro i ne opterećuju promatrača fokusiranog na sadržaj.
Osim boja koje se najviše koriste u tvojoj prezi, izaberi jednu boju za naglašavanje važnih informacija/riječi, ali izbjegavaj pretjerivanje. Pripazi da ne bude previše šarenih boja koje mogu otežati čitanje i pobrini se da pozadina ne ometa čitljivost teksta.
Pregled i ispravci
Preza može biti tip-top ako ju pregledaš na nekoliko različitih uređaja. Vidi štima li sve u različitim uvjetima prikazivanja te ako nešto trebaš korigirati. Ako imaš vremena, zamoli nekoga da pregleda tvoju prezentaciju kako bi dobila povratnu informaciju o jasnoći i dosljednosti izgleda.
Prilagodljivost i mogućnost ponovne upotrebe
Možeš prilagoditi određene elemente u skladu s povratnim informacijama i potrebama prezentacije. Jednom kad si složila prezu, možeš ju konzistentno ponovo iskoristiti za svoje buduće projekte i prilagoditi prema potrebi.
Ima još toliko detalja o kojima bih mogla pisati. Smatram da je dobro fokusirati se na postavljanje kvalitetnog temelja preze prema ovim smjernicama. Ta baza može biti primjenjiva i prilagodljiva za različite tematike sadržaja. Vjerujem da je briga o vizualnim detaljima prezentacije važna, jer vizualno skladna preza je i ugodna, i pametna preza.
Izvor naslovnice: Mamager