Radite od doma? Evo nekoliko savjeta kako biti produktivniji
Rad od kuće je u današnje vrijeme uobičajen skoro jednako kao i rad iz ureda. To se naravno uglavnom odnosi na poslove koji se vežu za kompjuter i ne zahtijevaju ljudski kontakt.
Rad od kuće se uglavnom veže uz poslove koji uključuju rad na kompjuteru, koji ne iziskuju stalni ljudski kontakt (osim onog virtualnog) i koji se nerijetko mogu obavljati jednako učinkovito, ako ne i bolje, iz kućnog ureda.
Zahvaljujući tehnologijama kao što su Skype, FaceTime, Slack, Zoom, Google Hangouts, aplikacije za autentifikaciju, a da ne spominjemo poruke i e-mailove, za određen broj poslova zaista nije ni potrebno biti u uredu puno radno vrijeme kako bismo bili produktivni član tima. I poslodavci vide prednosti ovakovog rada, jer im omogućuje smanjenje putnih troškova i razne druge organizacijske troškove, a često vide i povećanu produktivnost zaposlenika koji ne dolaze u ured.
Dakle, kad je prošla pandemija korona virusa i kad se radni život više manje vratio u normalu, ne čudi što je određen dio kompanija i dalje nastavio s ohrabrivanjem rada od kuće, u potpunosti ili djelomično. No, kako bi i zaposlenik i poslodavac bili sigurni da ovakav način rada pruža zadovoljavajuću produktivnost, potrebno je pratiti neke korake. Neke od njih donosimo u nastavku.
ADVERTISEMENT
Izvor: Pexels
Organizacija je pola posla
Rad od doma, složit će se svi koji ga prakticiraju, zahtijeva ozbiljnu organizaciju vremena (a i prostora). Nema markiranja, dugog spavanja, stalnog prekidanja posla zbog raznih distrakcija… Ne, rad od doma zahtijeva praktičnost, fokusiranost i pametno raspolaganje s vremenom i prostorom. Potrebno je jasno razlučiti svoje radno i slobodno vrijeme jer se odvija u istom prostoru. A kako biste to jasno odredili, dobro je odrediti odakle u stanu obavljamo posao. Što nas dovodi do sljedeće točke.
Uredite kućni ured
Odaberite dio u stanu koji najviše odgovara svim vašim potrebama – ima mjesta za radni stol, kvalitetnu uredsku stolicu, pristup utičnicama. Učinite taj prostor udobnim, ali i funkcionalnim, ipak je to mjesto u kojem ćete provesti veliki dio dana. Nemojte se zavaravati da ćete biti efikasni i ako radite s kauča, iz kreveta ili, u najbolju ruku, na kuhinjskom stolu. Previše je distrakcija, a i kičma će vam dati do znanja da takav način rada nije dobra odluka…
Posložite radni dan
Sad kad imate “ured”, vrijeme je za slaganje radnog dana. Kad on počne, “preselite se” u svoj radni dio i krenite s radom. Savjetuje se i da se prikladno odjenete za radni dan – iako posao obavljate od kuće, i iako ćete nekad zaista i raditi u trenirci/pidžami, nastojte se u većini slučajeva odjenuti kao da idete u pravi ured.
Unaprijed odaberite vrijeme za pauze i naučite kontrolirati sve potencijalne distrakcije kojih će itekako biti (zvonjava na kućnim vratima, kuhanje ručka, kratki odlazak u trgovinu, obavljanje kućanskih poslova…). Dobrom organizacijom sve možete (po)stići, samo jasno odredite kad je vrijeme za što unutar dana. Rutina ovisi od osobe do osobe, kao i do vrste posla koju osoba obavlja, ali svakako je važno da se držite unaprijed određenog rasporeda. Također, nemojte zaboraviti u raspored ubaciti i pauze – za istezanje, ručak, kavu…
Izvor: Pexels
Ostanite povezani s kolegama
Jako je važno i da održavate veze s kolegama, dakle da se redovno čujete ili vidite, bilo da odlazite povremeno do ureda ako takav postoji, ili da razgovarate stalno s njima na Zoomu, Google Hangoutsu i sl. Vrlo se lako dogodi ona ‘daleko do očiju, daleko do srca’ pa vas se zaboravi prilikom unapređenja i slično. Rad od doma ne znači i solo rad…
Odredite jasne granice
No, također, to što radite od kuće ne znači da možete biti dostupni od 0-24. Radno vrijeme je zadano, najčešće od 9-17h, ili kako ste već dogovorili s poslodavcem/klijentom/kolegama. Nemojte upasti u zamku “samo da još ovo napravim” i da se odjednom vaš životni prostor pretvara u stalno otvoreni ured. Postavite granice i sebi i drugima!
Izvor naslovnice: Pexels
ADVERTISEMENT