Poduzetništvo i full-time posao: Kako balansirati dvije karijere
Sve veći broj ljudi danas se odlučuje za ulazak u svijet poduzetništva dok još uvijek rade na svojim full-time poslovima.
Ovaj trend nije slučajan. Dinamično tržište, napredak tehnologije i promjene u ekonomiji omogućili su ljudima da razviju vlastite projekte bez napuštanja svojih sigurnih poslova. Od nedavno sam i ja u ovoj skupini ljudi, gdje uz full-time job imam i svoj side business kao mentor za kreiranje sadržaja. Pa zato mi je drago pisati na ovu temu i pokazati svoju stranu medalje. No, kako uspješno balansirati između poduzetništva i full-time posla?
U nastavku pročitajte moje mišljenje, iskustvo i strategije koje meni funkcioniraju da ostanem produktivna i fokusirana na dvije strane.
ADVERTISEMENT
Izvor: Pexels
Poslovno i privatno organiziranje vremena
Jedan od najvažnijih faktora za uspjeh u balansiranju dvije karijere je učinkovito planiranje i organizacija. To znači postavljanje jasnih ciljeva, određivanje prioriteta i stvaranje detaljnog rasporeda za rad preko tjedna, sve one obaveze oko djece (treninzi, izvannastavne aktivnosti i slično) i vrijeme za sebe. Vikend ne spominjem, jer vikend mi je da odmorim dušu.
Korištenje alata za upravljanje vremenom meni pomaže da ne zaboravim na neke aktivnosti koje trebamo napraviti u obitelji, zbog čega mi je Google Keep otkriće. Od kad sam ga otkrila, zaboravim samo ono što ne upišem i ne scheduliram u njemu. Ako si kao ja i sve pisane bilješke pogledaš nakon datuma kojeg si ih trebala odraditi, Keep će ti se jako dopasti, ili bilo koji drugi tool sličan njemu. I kalendar od mobitela ima slične opcije i to je opcija za povećati produktivnost te može značajno pomoći u održavanju reda i fokusa.
Izvor: Unsplash
Smanji očekivanja ili ih postavi realno
Od kad sam ušla u 30-te nekako se osjećam baš svoja. Toliko osluškujem sebe i svoja očekivanja, mogućnosti i radim apsolutno sve u skladu sa sobom, ciklusom u kojim se nalazim i nikad nisam bila sretnija te nikad nisam osjećala veće samopoštovanje nego sada. Zato, ključno je biti svjesna svojih mogućnosti, resursa i vremena s kojim raspolažeš.
Poduzetništvo zahtijeva puno vremena i energije, a isto vrijedi i za full-time posao. I kada realno postavite očekivanja o tome koliko vremena možete posvetiti svakom projektu, to će vam pomoći u sprječavanju preopterećenja i izgaranja. Ponekad je bolje napredovati polako nego se brzo iscrpiti (ne pitaj odakle znam).
Delegiranje i outsourcing
“Ako želiš ići brzo, idi sama, ako želiš ići daleko – idi s nekim”. Svaki put kada mislim da sve mogu sama, ovaj mi citat prođe kroz glavu. Ne pokušavajte sve obaviti sami i ne morate. Delegirajte zadatke koji vam nisu gušt raditi, u kojima će možda netko drugi uživati odrađivati ih.
Delegiranje zadataka i outsourcing određenih aspekata vašeg poslovanja može vam osloboditi dragocjeno vrijeme. Angažiranje stručnjaka za određene zadatke će vam sigurno poboljšati učinkovitost i kvalitetu vašeg poduzetničkog pothvata. Time će i zadovoljstvo biti veće kao i entuzijazam za rad jer će svatko raditi posao koji obožava raditi, a projekt će nastaviti napredovati. Ovdje je jako bitno naglasiti da pri delegiranju zadataka, postavljanje poslovnih okvira za rad na početku suradnje kao i vrijeme odrađivanja, način suradnje, otvorena komunikacija i ista energija, je više nego potrebno za obostrano zadovoljstvo.
Izvor: Pexels
Korištenje slobodnog vremena
Moram priznati da od kad sam počela raditi full-time, vikende ostavljam za odmor. Tada se posvetim svojoj obitelji i volim provesti to vrijeme svjesno i biti prisutna. Poslovno nisam aktivna, osim ako neki projekt ima neki krajnji rok koji mi je baš teško odraditi nakon posla. Sve aktivnosti, planiranja, kreiranja sadržaja za svoj biznis planiram i odrađujem nakon posla kada djeca su na nekoj aktivnosti. Tada znam odvojiti sat ili dva sata vremena i fokusirano se posvetiti se zadatku. I tako mi super funkcionira.
Ja sam jedna od onih ljudi koja ako ne radi, osjeća se neproduktivno. Zbog toga sam dosta dugo radila na tome da to promijenim, prvenstveno zbog svoje djece i kakav primjer ću im biti , što mi je bio i motiv da promjenim to uvjerenje. A osim toga, i zbog umirenja uma, koji ionako po cijeli dan radi 100 na sat. To mi je uspjelo tek nakon godinu dana svjesnog prakticiranja i sada napokon mogu ne raditi ništa i s time biti ok.
Podrška je možda ključna
Podrška obitelji i prijatelja može biti neprocjenjiva. Ja imam sreću u nesreći što živim u drugoj državi gdje nemam baka servis i nikakvu dodatnu pomoć oko kućanskih poslova, ali zato imam najboljeg supruga na svijetu i najbolju djecu u univerzumu jer smo skupa napravili raspored tko, što, kada i kako obavlja kućanske poslove te pravila za održavanje reda i higijene u domu. I to je ključno zašto nemam potrebu za dodatnom pomoći u kućanskim poslovima, dovoljni smo si mi.
Postavljanje pravila u kućanskim poslovima predlažem svim mamama koje mi govore da su preumorne i da ne mogu više skupljati stvari koje su razbacane po kući. Nema potrebe za time kada se napišu pravila koja ćemo poštovati svi. Tu je samo bitno jasno i iskreno komuniciranje kao i posljedice ili privilegije kada se zadatak odradi ili ne odradi.
Razgovarajte s najbližima o svojim ciljevima i obavezama kako bi razumjeli vašu posvećenost i možda ponudili pomoć kada je potrebna. Također, povezivanje s drugim poduzetnicima i članovima zajednice može pružiti moralnu podršku i korisne savjete.
Izvor: Pexels
Financijsko planiranje
Možda mi full-time job daje sigurnost i ne osjećam strah koji sam osjećala prije nego sam radila, ali osjećam da imam veću slobodu igrati se, stvarati i kreirati ponude i sadržaj za svoj biznis više nego prije. I to je jedna velika prednost, ne ostati u mode-u “imam financije nije mi bitno stvarati nešto novo”, nego imati mogućnost, uz dobru organizaciju vremena, da napravim što god želim.
Pažljivo ulaganje sredstava za poslovni rast je također važan segment i dio ove situacije. Istraživanje prije svakog ulaganja i neimpulzivnu kupnju preporučujem od srca. Balansiranje između dva izvora prihoda zahtijeva pažljivo financijsko planiranje. Važno je imati jasan cilj i pregled svojih financija, uključujući prihode, troškove i investicije. Stvaranje plana i pridržavanje budžeta može pomoći u održavanju stabilnosti i sigurnosti tijekom poduzetničkog pothvata.
Tržište je nepredvidivo, a okolnosti se mogu brzo mijenjati. Fleksibilnost i sposobnost prilagodbe novim situacijama daju mogućnost za stabilno poslovanje. Spremnost na prilagodbu plana i strategije može vam pomoći da ostanete na pravom putu unatoč izazovima.
Upravljanje stresom
Sport ili bilo kakva aktivnost koja ti umiruje mozak su odlični za smanjenje stresa. Meni jako pomažu duge šetnje uz more ili brzo hodanje. Također rekreativno planinarenje. Ponekad je toliko intenzivan i preispunjen dan, da umor i stres osjetim tek navečer kad legnem u krevet. To sam htjela promijeniti i sada svaki put kad osjetim nelagodne emocije, stanem udahnem tri puta i popričam sama sa svojim mislima. Kad ih poredam u svoje ladice, osjećam olakšanje.
Balansiranje poduzetništva i full-time posla može biti stresno i često slušam da je izvor neimanje dovoljno vremena posvetiti se svom biznisu. Ako je to tako, pomoći će analizirati što zaista želimo, da li nam poduzetništvo donosi mir, dugoročni i održiv izvor novaca, a ako da, onda je vrijeme da postane primarni i jedini posao. Važno je pronaći uzrok i izvor stresa te načine za upravljanje, poput redovitog vježbanja, meditacije ili hobija.
Mentalno i fizičko zdravlje su jako bitni za dugoročni uspjeh.
Izvor: Pexels
Da sumiram
Poduzetništvo i full-time posao mogu ići ruku pod ruku uz pravilno planiranje, organizaciju i podršku. Iako balansiranje dviju karijera može biti izazovno, prednosti mogu biti zaista značajne. Financijska sigurnost, osobni razvoj i mogućnost stvaranja nečega vlastitog čine ovaj put vrijednim truda. A kada novim izazovima pristupimo u skladu sa sobom i posvećenošću, moguće je uspješno navigirati kroz zahtjeve i jednog i drugog svijeta.
Izvor naslovne fotografije: Unsplash
ADVERTISEMENT