Od tete u vrtiću do vlasnice brenda ručno rađenih igračaka: “Ja sam one women show u svom biznisu”
Upoznajte Luciju Fabijanić, bivšu odgajateljicu koja stoji iza brenda heklanih igračaka “Vezancija”.
Odlučiti se za novu karijeru, koja uključuje ostavljanje stalnog zaposlenja i pokretanje vlastitog biznisa nije nimalo lak korak. To vrlo dobro zna i poduzetnica iz naše priče. Nakon što je godinama bila odgajateljica u vrtiću, Luciji Fabijanić iz Zagreba, kreativnost i potreba za izrađivanjem raznih ukrasa naprosto nije dala mira da svoju veliku strast i hobi ne pretvori u nešto svoje. Iako je njezino zanimanje koje uključuje rad s djecom već po sebi poprilično kreativno i ostavlja prostor za izražavanje, s vremenom Luciji to nije bilo dovoljno, a brend Vezancija uspješni je produkt njezine kontstantne znatiželje.
Kad nije u dugim šetnjama s psom, u sadnji lavande ili berbi maslina, Lucija vrijedno sjedi u svojoj radioni iz koje izlaze najljepše heklane personalizirane igračke od prirodnih materijala, ali i ukrasi za dom. Morska i šumska bića samo su dio asortimana koji proizlaze iz kukice i vunice nekadašnje odgajateljice kod koje ideja za nove heklane figure nikada ne nedostaje. I uistinu, Luciju smo za intervju ulovili dok na Šolti sadi lavandu, a kišni vikend bio je idealni trenutak da nam ispriča kako je cijela priča oko Vezancije započela i u kojem se smjeru kreće s odmakom od gotovo četiri godine otkako postoji.
Izvor: Vezancija
K: Tko zapravo stoji iza Vezancije?
L: Moje ime je Lucija Fabijanić, po struci odgojiteljica predškolske djece, kreativka, zaljubljenik u prirodu, u glazbu, u životinje, dijete u duši, dizajner, računovođa, marketing majstor, za sada još uvijek “one woman show”.
K: Kako je nastala ideja za pokretanje brenda?
L: Oduvijek sam bila okružena kreativom u obitelji i iz toga se rodila maštarija da imam mali dućančić s unikatnim rukotvorinama. Nakon odlaska sa radnog mjesta odgojitelja otvorila mi se prilika da probam maštariju pretočiti u stvarnost. Za sada se još uvijek radi samo o virtualnom dućanu, ali jednog dana možda zaista i otvorim neku svoju malenu radnju.
K: Prije Vezancije ste radili kao odgajateljica što je i vaša struka. Kako je bilo odvojiti se od tog zanimanja i je li vam ono pomoglo pri izradi igračaka te kako ih najbolje prilagoditi djeci?
L: Znanja o dječjem razvoju te samo iskustvo rada s djecom je svakako doprinijelo izradi i prilagodbi asortimana za djecu. Najbolji primjer za to su Vezancijine hobe tješilice s pričom u stihu. Hobe su rađene isključivo od 100% češljanog pamuka, jer su namijenjene bebama. Krakovi heklanih Hobi su dizajnirani tako da potiču bebu na vježbanje motorike ruku i nude izvrstan taktilni podražaj.
Priča koja se dobiva uz Hobu ili Hobača pisana je u stihu, sadrži mnoštvo zabavne rime, edukativnog sadržaja, sama po sebi je poticaj za rani razvoj govora.
S obzirom na to kakvi su uvjeti rada u ovoj struci, ne mogu reći da mi je bilo teško odvojiti se od ovog zanimanja, ali ako govorimo o samom radu s djecom i povratnoj informaciji koju dobivate od njih moram priznati da mi to ponekad nedostaje, ali ne u toj mjeri da bi se na to radno mjesto vratila.
K: “Poplavom” društvenih mreža, raznih aplikacija i elektroničkih uređaja iz perspective jedne odgajateljice, igraju li se današnja djeca dovoljno?
L: O ovoj temi bi se dalo raspravljati danima, ali bit ću kratka. Djetetova potreba za igrom dolazi iz njihove nutrine, neopisivo je važan dio zdravog odrastanja i utječe na brojne aspekte njihovog razvoja. Dakle, odgovornost je u potpunosti na nama odraslima da preuzmemo ulogu onoga koji nudi kvalitetan sadržaj i poticaje koji su potrebni kako bi ta igra zaista bila plodonosna.
Naravno da izloženost tehnologiji koja stvara određene ovisnosti, koja je svojevrsna prijetnja normalnom razvoju nije dobra u prekomjernom “konzumiranju”, ali mislim da kao i u svemu ostalom bitno je težiti ravnoteži i ne odlaziti u krajnosti.
Važno je da kao odgovorni odrasli ne zaboravljamo na granice i dosljednost kao jedne od najbitnijih aspekata odgoja. Dajte im kruha i igara i oni će biti sretni mali dobro razvijeni ljudići.
K: Koliko je teško probiti se na tržištu zatrpanim gore navedenim sadržajima sa svojim proizvodima?
L: Mislim ili se barem nadam da smo još uvijek daleko od vremena u kojem metalni robotić može zamijeniti plišanog medu koji ipak ima u sebi neku vrstu “topline”.
Pogotovo ako je ta igračka rađena s posebnom pažnjom i trudom, te je kroz taj rad u nju utkana pozitivna energija. Nadam se da će roditelji, prijatelji, kumovi, tete, stričevi i ostali prepoznati kvalitetu ručno heklanih likova koji djeci mogu pružiti kako motivaciju za igru, tako i utjehu kada je potrebno. Ne zaboravimo da je dječja mašta ta koja lutku oživljava i čini je onim što je djetetu u tom trenutku baš najpotrebnije da ona bude.
Tvrdim da je u današnjem svijetu konzumerizma i neumjerenosti bolje imati “jednu” kvalitetnu igračku (naravno onu s potpisom Vezancije (smijeh)) nego sto plastičnih i već viđenih.
Šalu na stranu, zaista volim vjerovati da moj proizvod govori sam za sebe, da priča o svojoj kvaliteti više nego što ga ja mogu nahvaliti riječima.
K: Jeste li prije znali heklati ili ste naučili kroz vrijeme?
L: S kukicom i vunicom sam upoznata od rane životne dobi, ali aktivnije sam počela eksperimentirati s ovom vrstom kreativnog izričaja u vrijeme kada sam se zaposlila u vrtiću. Zapravo sve što znam sam naučila iz knjiga i uz pomoć interneta.
Kako sam ipak u srži odgojitelj u kojeg je uprogramirano da učenje i nadograđivanje nikada ne prestaje, nedavno sam upisala još neke online tečajeve preko American Crochet Associationa kako bi neke stvari usavršila te kako bi naučila kako to znanje prenijeti drugima.
Izvor: Vezancija
K: Što sve nudite u asortimanu?
L: Hobe tješilice s pričom u stihu u obliku četiri lika: Hoba Pametnica, Dama Hoba, Hobač Strašnikrak, Majstor Hobač, zatim heklane natpise dječjih imena, heklane igračke (životinjice i razne likove) uz koje se dobiva posebna potvrda o posvojenju igračke kao dodatna uspomena, sezonski asortiman (božićni ukrasi za bor, pisanice za Uskrs i sl. )
K: O kakvim je materijalima riječ?
L: Kada govorimo o heklanom asortimanu za djecu uglavnom koristim 100% pamuk koji je nježan, prozračan i ono najvažnije, može se prati u perilici, ali ne na previsokim temperaturama.
Za proizvode koji su namijenjeni odraslima mogu se koristiti i druge vrste pređe ovisno o namjeni samog proizvoda.
“Ne zaboravimo da je dječja mašta ta koja lutku oživljava i čini je onim što je djetetu u tom trenutku baš najpotrebnije da ona bude.”
Lucija Fabijanić
K: Kakve su reakcije kupaca i djece na Vezanciju?
L: Mislim da o samom zadovoljstvu kupaca govori činjenica da dosta ljudi nakon što naruči proizvod, recimo za svoje dijete, kasnije naručuje i za svoje prijatelje. Vjerujem da je i dalje usmena reklama i preporuka najjača bez obzira na to što je danas sve dostupno i vidljivo na internetu.
Prošle sam godine krenula i sa sajmovima, što mi se pokazalo kao jedno dobro iskustvo, jer drugačije je kada ljudi vide uživo proizvod, mogu ga opipati, vidjeti dimenziju, preciznost bodova i na kraju krajeva, ispitati sve što ih zanima.
Najbolji kompliment je kada vidim da je dijete zadovoljno sa svojom heklanom igračkicom, kada joj udahne život svojom beskrajnom maštom i stalno je nosi sa sobom.
K: Bliži se proljeće i Uskrs, a vidjeli smo kako ste nedavno počeli izrađivati i heklane buketiće. O kakvim je proizvodima riječ?
L: Iskreno, oko ovog sam proizvoda jako uzbuđena, jer je nešto potpuno novo,”svježe” i trajno. Idealno za razne prigode od rođendana do vjenčanja. Može se koristiti kao sezonski ukras za dom. Pri izradi cvijeća kombinirala sam tehniku heklanja i žice pa sami proizvod nudi mogućnost prenamjene, recimo vjenčiće za vrata ili ukrase za kosu, mogućnosti su velike pa me to veseli.
Izvor: Vezancija
K: Spominjali ste odlazak na sajmove gdje izlažete svoje proizvode pa kojeg ste mišljenja, jesu li ljudi željni unikatnih proizvoda?
L: Rekla bi da jesu, ali istovremeno ili ne mogu ili nisu spremni izdvojiti nešto veću svotu novaca za radove koji nisu masovne proizvodnje. Mislim da je bitno progovarati i približiti ljudima procese izrade te izazove “malih” proizvođača kroz medije koji su nam danas na svu sreću dostupni.
Imam osjećaj da smo na dobrom putu ka tome da se pojača svijest o tome da se fokusiramo više na domaće tržište, jer zaista je mnoštvo kreativaca koji izrađuju prekrasne kvalitetne proizvode koji nisu samo lijepi, već i rukom rađeni prenose određene energije koje nedostaje u masovnoj proizvodnji.
K: Gdje vas možemo pronaći?
L: Ponedjeljkom u fotelji s kukicom i vunicom, utorkom na pivi ili pelinkovcu, srijedu sam već na Šolti u sadnji lavande ili berbi maslina, četvrtkom na nekom dobrom koncertu, petkom u prirodi s psom…
Opet, šalu na stranu. Za sada na društvenim mrežama, Facebook I Instagram i nadam se kroz ovu godinu na što više sajmova da se upoznamo uživo!
Izvor naslovnice: Vezancija