Nezaboravna zabava, vrhunski stručnjaci i fantastična hrana obilježili treći Weekend Food Festival
Završio je treći Weekend Food Festival u Rovinju – saznajemo kako je bilo.
Najbolji odabir okusa i sadržaja ove je godine u staru rovinjsku Tvornicu duhana privukao više od 2500 tisuće posjetitelja, koji su tijekom tri dana trajanja trećeg po redu Weekend Food Festivala imali priliku učiti i družiti se s najboljima od najboljih kad je gastronomija u pitanju. Chefovi i stručnjaci – Hrvoje Zirojević, Boris Šuljić, Daniela Kramarić, Danijel Đekić, David Skoko, Mate Janković, Filip Ćirić, Janez Bratovž, Marina Gaši, Jure Tomič, Matija Bogdan, Ante Udovičić, Vesna Miletić, samo su neki od onih koji su ispričali svoje inspirativne priče i oduševili sve zaljubljenike u hranu, piće i okuse, kao i sve one koji se njima bave ili samo u njima uživaju.
Naglasci koji su se u najvećoj mjeri provlačili kroz teme svih atraktivnih predavanja, panela i masterclassova kretali su se od aktualne teme potrage za kvalificiranom radnom snagom, izazova nabave i dostupnosti dobrih, lokalnih namirnica do još uvijek neiskorištenog prostora razvoja kulture odlaska u restorane, kako zbog cijena, tako i zbog nepostojanja nematerijalne kulturne baštine koja se razvija upravo kontinuiranim održavanjem festivala poput Weekend Food Festivala.
ADVERTISEMENT
Izvor: Weekend Food Festival // Foto: Emica Elveđi // Pixsell
Tako je panel „Dvadeset godina na vrhu“ okupio četvero kulinarskih velikana – Hrvoja Zirojevića, Dvor, Danielu Kramarić, Plavi podrum, Danijela Đekića, Monte i Borisa Šuljića, Boškinac.
“Mi smo svakodnevno na ispitu. Tu nema ničega što će ti pomoći za sutra, jer smo i danas sa svakim tanjurom pred sudom javnosti”, rekao je Šuljić i savjetovao mlađim generacijama da se ne spremaju na ovaj dug put ako nemaju entuzijazma.
Jedan od najistaknutijih regionalnih poslovnih lidera, vlasnik makedonske vinarije Tikveš, Svetozar Janevski, ispričao je kako je odlučio ulagati u Tikveš upravo kako bi dao mogućnost mladim ljudima da ne odlaze iz Makedonije te smatra da mladi itekako žele raditi, ali trebaju lidere koji će ih znati motivirati. U panelu nazvanom „Razgovor s legendom“ pohvalio se da Tikveš ima fantastičan tim s ukupno 250 zaposlenih te posljednje tri godine bilježi rast između 20 i 30 posto, a sljedeće godine slavi impresivnih 140 godina postojanja.
Izvor: Weekend Food Festival // Foto: Emica Elveđi // Pixsell
Da je korištenje lokalnih namirnica imperativ, a njihova nabava zahtjevna, složili su se Maximilian J. W. Thomae, utemeljitelj moderne turske kuhinje, Matija Bogdan, executive chef u Aminess Hotels & Resorts i Davor Butković, glavni urednik Kulta Plave Kamenice na fantastičnom panelu „Što možemo naučiti od Turske“. Butković je pritom dodao da je strateški problem što je čak 90 posto restorana u Hrvatskoj otvoreno iz krivih razloga te nastavio: “Prvi misle da će tako brzo zaraditi, drugi imaju potrebu otvarati restorane za široke mase na obali, a treći žele napraviti dobar restoran, ali se nakon godinu dana suoče sa silnim troškovima“.
A kako je voditi fine dining restorane i ima li u tome profita? „Radimo najteži, ali i najljepši posao“, kaže chef Jure Tomič. Zajedno sa chefovima Marinom Gaši i Janezom Bratovžem složio se da je u fine diningu na prvom mjestu priča ispričana kroz najvišu razinu pripreme hrane ukomponirana u vrhunski osmišljeno iskustvo i upravo zato profit nije primaran. O intrigantnoj temi Beograda koji i dalje nema restoran s Michelinovom zvjezdicom, ali ima Lafayette koji ga je učinio fenomenom diskutirali su Goran Kovačević, Atoll Hotel Management, Dimitrije Acevski, Sunčani Hvar, Aleksandar Vasilijević, Hotela Hilton, te Saša Pejić, BQ Restaurant Grupa koji je siguran da je Lafayette napravio više za promociju Beograda nego Michelin. Kovačević je naglasio da i dalje nedostaje dobrih kuhara koji mogu nositi gastronomsku scenu, jer nije održiv trend otvaranja restorana s receptima s interneta.
Izvor: Weekend Food Festival // Foto: Emica Elveđi // Pixsell
Weekend Food Festival je otkrio i kako izgleda kulinarski TV show kad se isključe kamere, kao i jesu svađe i strogost pred kamerama isprovocirani. Chefica Ivana Bekavac kaže da je, nažalost, u stvarnom svijetu sve puno gore, dok producent MasterChefa Hrvatska Dinko Paleka kaže da provokacija nisu ni potrebne, jer su unaprijed poznati karakteri pojedinaca i lako je procijeniti u kojem smjeru će priča krenuti. Ujedno je najavio da će biti sve manje tenzija i borbenosti, jer gledatelji ipak puno više traže feel good smjer.
Naravno, na Food Festivalu nije nedostajalo fantastičnih okusa i mirisa koji su u najvećoj mjeri, uz rasplesanu zabavu i fantastičnu atmosferu uz legendarnog Nenu Belana, bili servirani na Weekend Food Marketu. Na jednom od najpoznatijih roštilja na svijetu održane su dvije showcooking radionice, a posebno je zanimljiva bila ona chefice Gracije Horvatin iz Fine Food Murter koja je pripremala ribu i povrće. Čak dva sata trajao je i masterclass o roštiljanju u izvedbi BBQ Hot Yard, a zatim je kuhinju zauzela genijalna Saralee Madnui, koja je pokazala kako se radi originalni thai curry.
Izvor: Weekend Food Festival // Foto: Matej Rebrenišak
Mjesto više tražilo se u masterclass dvoranama u kojima se moglo naučiti sve o rakiji, posebnim okusima octa, kušati i učiti kako se rade kokteli od najboljih koktel majstora Filipa Pleteša i Marka Pećnika, ali i saznati zašto je oblik čaše važan za sljubljivanje okusa i mirisa.
Prava poslastica dogodila se posljednjeg dana Weekend Fooda kada je chef Jeffrey J. Vella, korporativni kulinarski direktor Maistre, pripremio tajnu večeru powered by Kaufland u kojoj su uživali Baby Lasagna, Tatjana Jurić, Luka Nižetić, Ida Prester, Nataša Janjić Medančić i brojni drugi poznati.
Izvor: Weekend Food Festival // Foto: Neva Žganec // Pixsell
Izvor: Weekend Food Festival // Foto: Matej Rebrenišak
Više o tome kako je bilo na trećem Weekend Food Festivalu koji se već treću godinu odvija u partnerstvu s Maistrom saznajte na službenoj web stranici, kao i na službenim FB i IG kanalima.
Izvor naslovne fotografije: Weekend Food Festival // Foto: Dino Ninković
ADVERTISEMENT