Kupuješ odjeću online kad to preporuči neki influencer? Trebaš obratiti pozornost na ove stvari
Većina se nas u jednom trenutku iskušala u online kupovini odjeće i obuće s obzirom na jednostavnost takve kupnje, no koliko često je vaš odabir bio pod utjecajem influencera.
Na odluku o tome koje ćemo traperice ili koju ćemo haljinu kupiti, vrlo često znaju utjecati influenceri. Dok je načelno pozitivna stvar ideje za outfit dobivati od influencera i onda potrebnu odjeću kupovati, djeca i maloljetnici nemaju određenu percepciju o važnosti umjerene kupnje i podložni su konformizmu što dovodi do prekomjerne kupnje odjeće i obuće koju će obući samo jednom.
ADVERTISEMENT
Izvor: Pexels
Jeftino je i u trendu pa ću kupiti bez razmišljanja
Sve veći utjecaj društvenih mreža dovodi i do sve većeg broja influencera koje djeca diljem svijeta prate i slušaju. Influenceri su ti koji određuju trendove, a djeca su suvremeni potrošači tih trendova u kojima moraju biti jer u protivnom prestaju biti dio njihova društva. Najbolji je primjer trenda kupovanja jeftine odjeće s online trgovine Shein. Tamo se po pristupačnim cijenama može pronaći odjeća koja je vrlo često lošije kvalitete, napravljena iz jednog jedinog razloga – trenutačnog zadovoljenja trendova.
Najbolje je objasniti na primjeru – poznati influencer kaže : “Ovo se ljeto nose heklane majice”. Djeca slušaju influencera i odlaze na internetsku trgovinu Shein, gdje jeftino kupuju heklane majice koje će im na kućni prag u najvećoj mogućoj kutiji stići za nekoliko dana. Te će iste majice (a naručili su od svakog modela ponešto) biti nošene najviše dva puta dok im ne pukne naramenica, a za mjesec dana drugi poznati influencer će reći : “Sada se nose kratke majice.” i te će naše heklane majice, sada već pokidane i loše kvalitete, završiti u smeću, odnosno, u prirodi, a djeca će i dalje slijepo slijediti novi kratkotrajni trend.
Izvor: Pexels
Imaš novu majicu, ali okoliš pati
U ovom se primjeru ne može ni govoriti o jednom “životnom” krugu odjeće zato što se taj krug prekida u trenutku kada se odjeća samo baci i, nažalost, postane dio prirode. Zbog prevelike količine proizvedene odjeće, a premale ljudske populacije koja bi nosila tu odjeću, susrećemo se sa suvremenim problemom zagađivanja okoliša odjećom.
Nažalost, taj svojevrstan trend prekomjerne potrošnje neće prestati sve dok se ljude ne osvijesti o problemu prekomjerne konzumacije nekvalitetnih stvari radi zadovoljenja trenutačne potrebe, odnosno trenutačnoga trenda.
Imate dodatnih pitanja o ovoj temi? Stručnjaci Centra za sigurniji Internet vam stoje na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice na besplatnoj i anonimnoj liniji Centra dostupnoj na broju 0800 606 606, svaki radni dan od 08:00 do 16:00 sati.
Izvor naslovne fotografije: Pexels
ADVERTISEMENT