Kako se nositi s kritikama i koristiti ih konstruktivno
Svatko od nas u vječnoj je potrazi za prihvaćanjem i vrednovanjem svog rada i za to očekuje određena postignuća i pohvale. Međutim, kritike su također normalan, ali i neizbježan dio poslovne svakodnevice.
Suočavanje s njima često može biti bolno i demotivirajuće i mnogi ne znaju kako se s njima uopće nositi. No, ako na kritike pogledamo iz samo malo drugačijeg, realnijeg kuta, shvatit ćemo kako su one u principu vrlo vrijedan alat, kako za profesionalni, tako i za osobni napredak. Zbog toga ih možete koristiti u smjeru izgradnje bolje verzije sebe. U nastavku istražite kako to učiniti u praksi.
Nekoliko je stvari na koje bismo trebali obratiti pozornost kada je kritiziranje u pitanju.
ADVERTISEMENT
Izvor: Pexels
Identifikacija izvora kritike
Izvor kritike je vrlo važna stavka u njihovom razumijevanju. Kada nas kritizira netko od kolega tko je ljubomoran na naš uspjeh ili mu ne odgovara neka naša osobina, takva je kritika u potpunosti neutemeljena i izražava osobne frustracije osobe koja ih upućuje. No, ako nas kritizira netko od stručnjaka, nadređena osoba koja nam kritikom želi objasniti da se trebamo potruditi više i postići bolje rezultate, onda je ona svakako utemeljena i vrijedna razmatranja.
Odvajanje ega od učenja
Svi smo tu da bismo svakoga dana rasli. Cijeloga života svatko od nas uči nove stvari i nema razloga da mislite kako ste toliko savršeni i dobri da ne postoji netko bolji od vas tko bi vam mogao pokazati nešto novije, bolje, lakše, učinkovitije. Radite na svom samopouzdanju i vjerujte kako kritike ne definiraju vašu vrijednost. Ako radimo na jačanju samopouzdanja i imamo želju za učenjem i napretkom, kritike nas neće moći povrijediti i ražalostiti, koliko god dobre ili zlobne bile u svojoj prirodi.
Plan za napredak
Neka vas kritika potakne na razradu detaljnog plana napretka. Prepoznajte i označite segmente na kojima želite i trebate poraditi, krenite u proces poboljšanja, potrage za idealnom vrstom edukacije, izbrusite vještine koje biste željeli.
Izvor: Pexels
Kako se nositi s kritikama
Iako na prvu osjećamo napad i vjerujemo kako nismo dovoljni, kako nešto s nama nije u redu te u nama kritika izazove pravu buru emocija, kritike su zapravo jako dobar putokaz koji nam može ukazati na mnoge stvari koje inače nikada ne bismo sami mogli primijetiti i promijeniti kod sebe. Kod reakcije je važno progutati ponos i povrijeđeni ego te se orijentirati na emocionalnu samokontrolu.
Nije važno odgovoriti onome tko nam kritiku upućuje s nepotrebnim opravdanjima i obranom, važno je stati na loptu i razmisliti o onome što nam je kritičar rekao. Procesuirajte poruku i pokušajte prihvatiti ono što vam je rečeno bez obzira koliku razinu nelagode u vama to izazivalo. Uzmite u obzir konstruktivne savjete, ako su vam ponuđeni ili ih samoinicijativno tražite od kritičara. Uzmite u obzir takve savjete i iskoristite ih u smjeru osobnog napretka i rasta. Kritike su zapravo povratne informacije koje ponekad i ne tražimo, ali nam uvijek mogu dobro doći.
Izvor naslovne fotografije: Pexels
ADVERTISEMENT