Intervju sa Katie Trickey: “Prihvaćanjem AI tehnologije poboljšali smo rezultate naših zaposlenika”
Ususret njenom gostovanju na konferenciji Automation Summit u Splitu, s Katie smo popričali o navigaciji automatizacije i unapređenju poslovnih procesa u Standex Electronicsu.
Automation Summit nova je godišnja konferencija koja će od 25. do 26. travnja 2024. u hotelu Le Meridien Lav u Splitu okupiti 200 najviših rukovoditelja, stručnjaka iz industrije i globalnih vizionara u pregledu najnovijih dostignuća u automatizaciji i unapređenju poslovnih procesa. Kao inicijator i idejni tvorac ove konferencije, tvrtka Robotiq.ai iz Hrvatske željela je potaknuta poslovne lidere u promišljanju korištenja novih tehnologija te pokrenuti dijaloge koji inspiriraju i transformiraju.
Jedna od govornica na konferenciji će biti i Katie Trickey, odgovorna za globalni IT u tvrtki Standex Electronics gdje radi na poboljšanju poslovnih procesa implementacijom automatizacije, poslovne inteligencije i ERP mogućnosti. Katie će se na konferenciji osvrnuti na lekcije naučene iz izazova u upravljanju promjenama i uvide u najvažnije aspekte učinkovitog vođenja organizacije kroz procese prilagodbe automatizacije.
U razgovoru s njom saznajemo na koji način su implementirali automatizaciju u tvrtki Standex, kako izgleda suradnja između ljudskih zaposlenika i AI tehnologije, koliko je AI poboljšao opću produktivnost i drugo.
M: Kako je Standex Electronics prihvatio automatizaciju u svojim poslovnim procesima i koje ste prednosti uočili?
K: Standex Electronics prihvatio je automatizaciju unutar naših tvornica kao i robotsku automatizaciju procesa (RPA) kako bi dovršio ponavljajuće procese za korisnike naših IT rješenja. Mnoge naše tvornice imaju strojeve koji proizvode kompletne proizvode u nekoliko sekundi bez ljudske intervencije. U slučaju RPA, imamo šest procesa koji se pokreću tjedno ili mjesečno kako bi se dovršili ponavljajući, zamorni procesi. U oba slučaja, automatizacija uklanja ručnu obradu dok također pruža bezbrižnost uz pouzdana, točna i brza rješenja.
M: Možete li podijeliti primjere uspješne suradnje između ljudskih zaposlenika i AI tehnologija?
K: Jedan primjer usvajanja umjetne inteligencije u Standexu bio je naš prodajni tim. Implementirali su chatbot za hvatanje zahtjeva za informacijama na našoj web stranici. Chatbot radi s potencijalnim kupcima kako bi prikupio detalje o njima i njihovoj tvrtki. Nakon što se informacije prikupe, zahtjevi se zatim distribuiraju našem prodajnom timu.
Još jedan primjer suradnje AI i ljudi je naš pravni tim. Oni koriste ChatGPT za izradu standardnih nacrta obrazaca i klauzula. Oni daju pojedinosti o tome što traže ChatGPT-u, a zatim puštaju ChatGPT da napiše početni nacrt. Nakon izrade, pravni tim uređuje prema potrebnim specifikacijama.
Izvor: Katie Trickey // Foto: Jenny Jones Photography
M: U kontekstu vaše industrije, s kojim se preprekama Standex Electronics suočio u implementaciji rješenja vođenih umjetnom inteligencijom i kako su one prevladane? Koje strateške pristupe poduzima Standex Electronics kako bi ostao ispred tehnološkog napretka i industrijskih trendova u automatizaciji?
K: Naša strategija vezana uz IT automatizaciju je poticanje naših timova da kontinuirano uče o novim tehnologijama i teže osobnom rastu. Ne pokušavamo biti rani usvojitelji IT-a, umjesto toga čekamo da vidimo koje tehnologije imaju dokazane prednosti na tržištu. Nakon što smo dobro razumjeli tehnologiju i prednosti, gledamo bolne točke u našem trenutnom procesu kako bismo vidjeli gdje će nova tehnologija ublažiti probleme. Zatim ćemo raditi kroz naš proces upravljanja promjenama kako bismo implementirali novu tehnologiju s uspješnim rezultatima.
M: Kao predvodnik u procesima prilagodbe automatizacije, koje ključne strategije koristite kako biste osigurali glatku tranziciju za svoju organizaciju?
K: Kako bismo osigurali nesmetan prijelaz pri implementaciji automatizacije, koristimo nekoliko tehnika upravljanja promjenama. Prvo, radimo s korisnicima koji ručno dovrše proces kako bismo razumjeli i dokumentirali njihove trenutne postupke te kako bismo uključili sve bolne točke s kojima se trenutno suočavaju. Zatim razumijemo koje promjene treba napraviti u procesu i stječemo razumijevanje procesa budućeg stanja. Nakon što razumijemo trenutačno i buduće stanje, priopćavamo pogođenim stranama očekivane promjene. Zatim, osiguravamo da imamo vodstvo/razumijevanje za promjene koje će se napraviti. Nakon što su sve gore navedene stavke dovršene, krećemo dalje s implementacijom novih mogućnosti automatizacije. Nakon implementacije nove funkcionalnosti, osiguravamo da sve radi prema očekivanjima i ispravljamo sve probleme. Konačno, sastajemo se s timovima na koje je utjecala implementacija i razmišljamo o putovanju. Tijekom ovog razmišljanja dokumentiramo naučene lekcije kako bismo ih primijenili na sljedeći projekt.
“Dobila sam svoju drugu kćer dok sam radila u Standexu i bili su mi velika podrška u tome da uzmem slobodno vrijeme koje mi je bilo potrebno da se oporavim i povežem sa svojom kćeri. Nakon povratka s porodiljnog dopusta, napredovala sam u karijeri.”
Katie Trickey, Direktorica IT-a u Standex Electronics
M: Kako Standex Electronics gleda na ulogu umjetne inteligencije u poboljšanju produktivnosti i inovacija umjesto da predstavlja prijetnju radnim ulogama?
K: Mislim da je Standex prihvatio mogućnosti za AI da poboljša rezultate naših zaposlenika. Zapravo, Standex potiče upotrebu umjetne inteligencije pri istraživanju novih tema, stvaranju početnih nacrta dokumenata, pa čak i pregledavanju dolazne e-pošte koja bi mogla biti prijetnja našoj mreži. Jedan primjer je da su članovi našeg rukovodećeg tima prošli obuku za poboljšanje naših kriterija pretraživanja AI kako bismo dobili željene rezultate.
M: Možete li razraditi konkretne slučajeve u kojima je suradnja između odjela u Standex Electronicsu dovela do uspješnih rezultata u području automatizacije?
M: Konkretan primjer suradnje među odjelima u automatizaciji je naš novi proces postavljanja zaposlenika. Proces postavljanja novog zaposlenika koristi RPA za identifikaciju zahtjeva za račun novih zaposlenika koji dolaze u službu za pomoć. Nakon identificiranja zahtjeva, RPA šalje potrebne e-poruke za dobivanje potrebnih odobrenja. Tijekom stvaranja ovog RPA procesa, identificirali smo komunikaciju upravljanja promjenama koja se mora održati kako bi se osiguralo da je projekt automatizacije dobro prihvaćen. Surađivali smo s timom službe za pomoć kako bismo razumjeli njihov trenutni proces, kao i s vlasnicima grupa iz svakog odjela kako bismo osigurali da razumiju novi format za odobrenja i očekivanja za završetak odobrenja. Nakon završetka procesa upravljanja promjenama, projekt je uspješno implementiran.
M: Iz vaše perspektive, za koje poslove unutar Standex Electronicsa vjerujete da će AI nadopuniti, a ne zamijeniti u budućnosti?
K: Mislim da postoje mnogi procesi koje će umjetna inteligencija nadopuniti u budućnosti, a prvi su naši timovi za nabavu. Možemo koristiti svoje povijesne podatke o kupnji kao i trendove u industriji s umjetnom inteligencijom kako bismo predvidjeli potrebe za nabavom u budućnosti. Još jedno područje u kojem bi umjetna inteligencija imala koristi su naši proizvodni timovi, oni bi mogli iskoristiti AI tehnologiju za analizu povijesnih podataka o proizvodnji kako bi predvidjeli otpad u proizvodnim procesima. Ova analiza će pomoći u budućem planiranju proizvodnje kako bi se osiguralo da se uzmu u obzir odgovarajući faktori otpada.
M: Što se tiče integracije umjetne inteligencije, koje je lekcije Standex Electronics naučio iz prošlih projekata i kako su te lekcije utjecale na sadašnje inicijative?
K: U prošlosti smo otkrili da će podrška projektu oslabiti ako ključni korisnici nisu uključeni od samog početka projekta, shvaćajući prednosti i promičući njegov uspjeh. Prilikom pokretanja novog projekta implementacije sustava ili automatizacije, osiguravamo da imamo glavni tim koji je uključen i dostupan za podršku projektu tijekom cijelog životnog ciklusa.
Izvor: Katie Trickey // Foto: Jenny Jones Photography
M: Kako Standex Electronics daje prioritet ravnoteži između poslovnog i privatnog života, posebno s obzirom na dinamičke promjene koje donosi automatizacija?
K: Smatram da mi Standex pruža izvrsnu ravnotežu između posla i privatnog života. Moj muž, Shane, je vatrogasac/bolničar koji radi 24 sata u smjeni svaki treći dan. Shane i ja imamo dvije djevojčice, Charlotte, 6, i Islu, 2, koje pohađaju različite škole. Standex mi omogućuje da budem fleksibilna s radnim vremenom kako bih mogla pokupiti svoje kćeri iz škole i baviti se izvannastavnim aktivnostima.
M: U kontekstu jednakosti na radnom mjestu za žene u Americi, kako se potiče ravnopravnost spolova u radnim zajednicama? Jeste li ikada doživjeli bilo kakav oblik uvrede ili seksističkih komentara na radnom mjestu ili u svojoj okolini? Možete li podijeliti neka osobna iskustva s kojima ste se susreli?
K: Kad sam tek započela svoju karijeru, imala sam nesretnu interakciju s jednim menadžerom. Nakon što sam tri godine radila u jednoj tvrtki s hvaljenim rezultatima, zamolila sam svog upravitelja za unapređenje. Odgovorio je da me neće unaprijediti, iako sam bila omiljena u svom odjelu i ispunila očekivanja, jer sam “premlada i preženstvena”. Otišla sam iz te tvrtke nedugo nakon tog iskustva, na veliko iznenađenje tog upravitelja.
Sretna sam što mogu reći da od tog incidenta nisam doživjela ništa slično onom početnom osjećaju. Standex me posebno podržao kao radnu ženu. Dobila sam svoju drugu kćer dok sam radila u Standexu i bili su mi velika podrška u tome da uzmem slobodno vrijeme koje mi je bilo potrebno da se oporavim i povežem sa svojom kćeri. Nakon povratka s porodiljnog dopusta, napredovala sam u karijeri. Zapravo, prošle sam godine bila unaprijeđena preuzimajući odgovornost za globalni IT za odjel elektronike.
M: Koji je soundtrack vašeg radnog prostora?
K: Poput posla kojim se bavim, ne bih rekla da imam poseban soundtrack za svoj radni prostor. Neki su dani spori i postojani poput country pjesme, dok je drugim danima potrebna energija old school hip hopa da se dovrše izazovi koji čekaju, a drugi dani zahtijevaju pozitivnost vesele pop pjesme. Međutim, većina dana u IT-u je kaotična mješavina svih žanrova.