Društvene mreže: Kako kreirati sadržaj za svoj brend i gdje početi
Društvene mreže su neizostavan dio marketinga svakog brenda. Ako tek počinjete (a ne znate gdje početi), pripremili smo za vas sve što trebate znati kako biste sami vodili društvene mreže svog brenda.
Društvene mreže su neizostavan dio marketinških strategija za brendove svih veličina. Omogućuju direktnu komunikaciju s publikom, izgradnju brenda, povećanje prodaje i angažmana te pružaju platformu za kreativno izražavanje i povezivanje s ciljnom skupinom. Uz pravilan pristup i korištenje, društvene mreže mogu značajno unaprijediti vidljivost i uspjeh vašeg brenda.
ADVERTISEMENT
Izvor: Unsplash
Trenutni trendovi u svijetu društvenih mreža
Kako biste bili uspješni na društvenim mrežama, važno je pratiti i iskoristiti u potpunosti najnovije trendove. Evo nekoliko ključnih trendova koje treba uzeti u obzir:
- Video sadržaj postaje sve dominantniji format. Korištenje TikToka, YouTubea. reelsa na Instagramu i platformi za podcaste može znatno povećati angažman.
- Autentičnost u kreiranju sadržaja jer publika cijeni iskren i autentičan sadržaj. Prikazivanje stvarnih situacija iz života i “iza scene” brenda stvara dublju povezanost s vašim brendom.
- Suradnja s relevantnim influencerima za brenda može pomoći u dosegu nove publike i povećanju vjerodostojnosti brenda.
- Stvaranje privatne zajednice na platformama poput Facebooka i Instagrama može povećati lojalnost i angažman.
Izvor: Pexels
Najvažnije društvene mreže za različite brendove
Ako ste na početku stvaranja nečeg novog i ne znate koja je platforma idealna za vašu nišu, nastavite čitati jer ste na pravom mjestu za pronaći odgovor na to pitanje. Različite društvene mreže mogu biti učinkovitije za različite vrste brendova, ovisno o ciljanoj publici i prirodi poslovanja. Najprije odgovorite na pitanje zašto radite to što radite i kome se obraćate i pomažete, a zatim pogledajte sljedeće:
- Instagram je idealan za vizualne, modne i lifestyle brendove, kao i za male poduzetnike (mentore, edukatore, trenere).
- Facebook je platforma za široku publiku, posebno za brendove koji ciljaju starije demografske skupine.
- LinkedIn je najbolji za B2B brendove, profesionalne usluge i osobne brendove.
- TikTok je odličan za brendove koji ciljaju mlađu publiku i žele biti dio viralnih trendova.
- Twitter, odnosno X, je koristan za brendove koji žele brzo dijeliti novosti i komunicirati izravno s publikom.
Izvor: Pexels
Kako napraviti plan sadržaja
Kada ste odgovorili na pitanje zašto radite to što radite i za koga to radite te izabrali jednu platformu koju ćete za početak testirati, krenite s planiranjem sadržaja. Evo nekoliko koraka koji vam mogu olakšati proces:
- Definirajte ciljeve. Odredite što želite postići na društvenim mrežama. Ciljevi moraju biti specifični, realni, vremenski ograničeni i mjerljivi. Primjerice, u roku od 3 mjeseca kreirati 8 podcasta, promovirati ih na YouTubeu i povećati broj pretplatnika s X na Y. Ciljevi mogu uključivati povećanje svijesti o brendu, angažman, povećanje prometa na web stranici ili povećanje prodaje.
- Bitno je da razumijete svoju publiku. Provedite istraživanje o svojoj ciljanoj publici, koje platforme koriste i kakav sadržaj preferiraju te im ponudite sadržaj na tim platformama.
- Plan sadržaja krenite kreirati ovako: zapišite sve teme o kojima želite govoriti i o kojima NE želite govoriti u sklopu vašeg brenda. Zapišite usluge ili proizvode te izazove koje vaša ciljana skupina ima u vezi s tim i kreirajte tekstove koji će se direktno obraćati idealnoj osobi, te ih pozovite na akciju na kraju svake objave. Odredite platformu, format objave i pripremite vizualni dio. Izaberite vama bliske teme, koje su u skladu sa vašim trenutnim izazovima i događanjima. Na taj način planiranje sadržaja može pomoći u održavanju dosljednosti.
- Balansirajte sadržaj. Miješajte različite tipove sadržaja (fotografije, videa, članke, infografike) kako biste zadržali interes publike. Ako vam je to na početku izazovno, krenite s formatima koji vam oduzimaju najmanje vremena i postupno dodajte druge formate sadržaja.
- Redovito pratite metriku. Prilagođavajte strategiju na temelju analize i povratnih informacija. Ako vidite da reelsi s motivirajućim citatima donose veći doseg brendu, nastavite ih kreirati, ali u opisu povežite citat s vašim uslugama ili proizvodima i dodajte poziv na akciju.
Izvor: Pexels
Gdje početi
Postoje dvije opcije za početak: samostalno kreirati sadržaj i istraživati platforme ili delegirati ovaj zadatak SMM stručnjacima ili content kreatorima. Ako želite sami kreirati sadržaj, slijedite ove korake:
- Optimizirajte profile. Kreirajte ili optimizirajte profile na odabranim društvenim mrežama. Pobrinite se da svi profili budu konzistentni i profesionalni.
- Kreirajte osnovnu strategiju. Primjerice definirajte imidž svog brenda određivanjem tona komunikacije, vizualnog stila i glavnih poruka koje želite prenijeti putem sadržaja.
- Počnite s manjim koracima, ka velikim ciljevima. Objavljujte nekoliko puta tjedno i postupno povećavajte učestalost kako biste vidjeli što najbolje funkcionira. Testirajte i ne opterećujte se brojevima.
- Budite dosljedni. Redovito objavljivanje releantan i zanimljiv sadržaj te sadržaj koji prenosi vrijednost publici i interakcija s publikom ključni su za izgradnju prisutnosti i angažmana.
- Testirajte, učite i usavršavajte se jer društvene mreže se stalno mijenjaju. Ostanite informirani o novim trendovima, testirajte ih, iskoristite njihov maksimum i alate koje nude te prilagodite svoju strategiju prema potrebi brenda i strategiju odnosno ciljevima koje želite ostvariti.
Izvor: Unsplash
Pravilo 80:20
Ono s čime se ja vodim u kreiranju sadržaja svog brenda je pravilo 80:20. To znači 80% vaših objava treba pružati neku vrijednost vašoj publici. To može biti korisni savjet, nešto što će im uštedjeti vrijeme ili novac, ili nešto drugo, ovisno o vašem području poslovanja. Preostalih 20% objava iskoristite za promociju svojih proizvoda, akcija i slično.
Pridržavajući se ovih koraka, možete učinkovito kreirati sadržaj za svoj brend na društvenim mrežama i postići svoje marketinške ciljeve.
Izvor naslovne fotografije: Pexels
ADVERTISEMENT