fbpx
MENU

Dani komunikacija 2024. – Intervju bez filtera s organizatorom Fyre Festivala

Tezu da na Danima komunikacija nikada nije dosadno organizatori će još jednom potvrditi u intervjuu koji će do najneugodnijih detalja secirati tamnu stranu marketinga u virtualnom razgovoru s osuđenim organizatorom Fyre festivala – Billyjem McFarlandom.

Billy McFarland
Autor: Mamager
Posted: March 22, 2024

Koja je cijena spektakla u današnjem društvu i zašto smo ga, bez obzira na cijenu, toliko gladni? Jedna je od ključnih premisa marketinga istinitost – a tamo gdje nestaje istinitost, završava marketing i počinje obmana, što primjeri poput notornoga američkog Fyre Festivala jasno pokazuju. Ne čudi da se upravo ta globalno poznata obmana – čijem su raskrinkavanju posvećena čak dva dokumentarca – na američkim poslovnim fakultetima detaljno analizira kao primjer kako ne poslovati i što marketing ne smije biti. U potrazi za odgovorima na ova pitanja na Danima komunikacija, koji će se u Rovinju održati od 11. do 14. travnja, razgovor s Billyjem McFarlandom, koji će se pridružiti virtualno, vodit će Davor Bruketa.

Jedna od najvećih prevara današnjice

McFarland je osnivač glazbenoga festivala koji je 2017. grandiozno najavljivan kao jedinstveno luksuzno iskustvo i san svih partijanera instagramske ere, koji su podržale poznate osobe poput Belle Hadid i Kendall Jenner, a na licu mjesta ispostavio se kao jedna od najvećih prevara današnjice. Umjesto gurmanskih obroka i luksuznih vila, za koje su posjetitelji festivala platili stotine i tisuće dolara, dočekali su ih samo brojni problemi, a prvotno najavljeni izvođači povukli su se s festivala i prije njegova početka.

ADVERTISEMENT

Dani komunikacija DK2024, foto Matija Habljak PIXSELL

Izvor: Dani komunikacija // Foto Matija Habljak // PIXSELL

Primjer bihevioralnog marketinga u konzumerističkom društvu

Nakon što je zbog prevare odslužio zatvorsku kaznu zaključno s 2022. godinom, The Guardian je opisao McFarlandove postupke poručivši da smo, koliko ga god mrzili, kao publika ujedno očarani razmjerom njegovih zabluda, a možda i razmjerima vlastite želje da u njih povjerujemo. Većina nas s vremena na vrijeme želi nečemu pripadati; privlačnosti vodstva bilo koje vrste može biti teško odoljeti – a nema boljeg primjera na kojem se može učiti o važnosti bihevioralnog marketinga u konzumerističkom društvu od Fyre Festivala.

“Ključno pitanje nije zašto su ulaznice za još jedan Fyre Festival ponovno u prodaji. Pitanje je – zašto su pretprodajne karte već navodno rasprodane? Je li i to samo još jedan od trikova odnosno prevara na koju neki ljudi možda ponovo nasjedaju ili ljudi zaista i dalje vjeruju McFarlandovu osjećaju za spektakl – saznat ćemo na glavnoj pozornici Dana komunikacija”, poručio je Davor Bruketa, član organizacijskog odbora Dana komunikacija.

Davor Bruketa, član organizacijskog odbora Dana komunikacija

Izvor: Dani komunikacija

U komunikacijskom biznisu brojni su primjeri pomoću kojih možemo kritički promotriti svijet oko sebe, a potom i preispitati sve što znamo – što je vještina koju Dani komunikacija zajedno sa svojom zajednicom kontinuirano uvježbavaju, ne bježeći od teških tema industrije. Je li McFarland, kako je samoga sebe nazvao, kreator turbulencija ili jednostavno – ustrajni prevarant?

U intervjuu naziva The Secret to Going Viral, koji će voditi Davor Bruketa, Dani komunikacija pokazat će i drugu stranu medalje u studiji slučaja brenda koji je iz krivih razloga postao jedan od najprepoznatljivijih na svijetu, suočiti se s njom otvorenih očiju i secirati je do najneugodnijih detalja.

Izvor naslovne fotografije: Dani komunikacija

ADVERTISEMENT