Mamager kolumna: Luksuzom protiv ljudskih prava
Iako su luksuzni brendovi sinonim za životni prestiž, uvjeti u proizvodnji istih tih proizvoda, i nisu tako blještavi.
Minimalna plaća, kršenje ljudskih prava i sigurnosnih protokola, tamna su strana tog blještavila iza kojeg često stoji samo odličan marketing i upitna kvaliteta.
Skupocjeni predmeti privlače pažnju svojim ekskluzivnošću i prestižem kojeg nose sa sobom. Međutim, postavlja se pitanje vrijede li te stvari zaista toliko koliko koštaju i donose li nam dugoročnu sreću i zadovoljstvo?
ADVERTISEMENT
Izvor: Unsplash
Robovlasništvo modernog doba
Nedavno je Milanski sud kaznio Talijansku podružnicu za proizvodnju luksuznih torbica marke Dior zbog značajnih propusta u izboru i nadzoru podizvođača koji su rezultirali stravičnim sigurnosnim propustima, ali i nezakonitim postupcima prema zaposlenicima. Osim što su zaposlenici morali spavati na poslu, kako bi bili 24 sata dostupni za rad, dodatno su im bili uklonjeni i sigurnosni dodatci sa šivaćih mašina kako bi mogli raditi brže, ali pretpostavljate ne i sigurnije. I sve to događalo u 21. stoljeću dok se proizvodi jedna od najprestižnijih torbica na svijetu o kojoj maštaju mnoge žene.
Iako se radi o aktivnostima podizvođača, Dior je optužen da nije osigurao ispravne mjere za provjeru svojih podizvođača, radnih uvjeta, ali i njihovih dozvola s obzirom da dio zaposlenika nije imao niti dozvole za rad i boravak u državi.
Neetično i nezakonito postupanje na uštrb zdravlja i sigurnosti zaposlenika rezultiralo je značajnim financijskim uštedama pa je Dior svom podizvođaču platio samo 53 eura za isporuku torbice koju je modna kuća potom prodavala u trgovinama po vrtoglavih 2600 eura. Financijska razlika zbog koje su zaposlenici spavali na poslu, u proizvodnom pogonu u kojem strojevi nisu isključeni niti jedan jedini dan u godini.
Izvor: Pinterest
Potrošači biraju
Koliko god je ova priča potresna, žalosno je to što nije iznimka. Kao potrošači imamo snagu i pravo zahtijevati i zalagati se za održivo, zakonito i etičko ponašanje proizvođača. Nagrađivati njihovu vjernost kada je to zasluženo i penalizirati poslovanje koje ne odobravamo. I zato kada sljedeći put posegnete za nekim skupocjenim predmetom, razmislite o njegovoj kvaliteti, vrijednosti koju plaćate za njega, ali i njegovom proizvodnom ciklusu jer ipak, kako kaže Emma Watson;
“Wearing unbranded and cheap clothes doesn’t mean you’re poor. Remember you have family to feed not a community to impress.”
Izvor naslovne fotografije: Pinterest
ADVERTISEMENT